Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Vertaistukea kaivataan!
Hei, mulla PV todettu v. 2003, aluksi hoidettiin venesektioilla, mutta nyt 3½ v jo Hydreaa 1 500 mg kapseli päivässä. On aivan yksilöllistä, miten meillä kullakin tämä PV menee, joillakin on korkeat trombosyytit lisäksi, mulla yleensä normaalit, leukosyyttiarvot samoin. Tämän taudin kanssa on meillä monella yhteisiä piirteitä, veriarvoista Hkr eli hematokriitti on se jota seurataan. Hydreaa aloittaessani pari viikkoa oli olo, että tuleeko flunssa vai ei, mutta sitten olo normalisoitui eli se tolkuton väsymys on yleensä aina vieraanani, mutta siihenkin tottuu. Ei aina tarvi "höyrytä" pää kolmantena jalkana. Slow life on nyt sitäpaitsi muotia.Eli ota iisisti vaan. Iho nyt kuivuu, kynnet lohkeilee joka suuntaan, mutta lakkaan omaksi iloksenikin niitä nykyisin aina, niin eivät ole niin usein lihaskynnessä. Saippuaa en juuri käytä, ettei iho kuivu enempää, sen sijaan tuljaan suihkun jälkeen voiteilla ja rasvoilla.3 kesää sitten olin puolisoni kanssa Kelan kuntoutuskurssilla: Parikurssi hematologisia syöpätauteja sairastaville. Ne ovat yleensä Turussa Meri-Karinassa, Lounais-Suomen syöpäyhdistyksen tiloissa. Siellä on leukemia- ym. muita verisyöpiä sairastavia ja saattaa olla joku PV-läinen, koska meille ei ole omaa ryhmää, on niin vähän. Suosittelen lämpimästi. Meillä oli siellä hauskaa, asia toki asiana, mutta kun parikurssilla meillä joka toisella oli vakava verisairaus, niin sinne tultiin hakemaan tietoa ja tukea. Henkilökunta aivan ihana. Suosittelen lämpimästi. Oma aktiivisuus auttaa tässäkin eteenpäin.
Lääkärini sanoi tuossa loppukesällä, että nyt Euroopassa tutkitaan PV:tä. (Meitähän on niin vähän, että taudin tutkimisen kannalta esim. Suomessa on aivan liian vähän PV-läisiä.)
Tsemppiä syksyyn ja kotimaisia marjoja poskeen. Ottakaa influenssarokote.
- raudasta ja kutinastaKata70
- Re: raudasta ja kutinastaleilahelena
- Re: raudasta ja kutinastaAnnaInkeri
- ElämästäKata70
- Re: ElämästäAnnaInkeri
- Vertaistukea kaivataan!Kata70
- Re: Vertaistukea kaivataan!ansas
- Re: Vertaistukea kaivataan!syystuuli