Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Elämästä
Lopetin tuon raudan syömisen vähän aikaa sitten. Kävin eilen työpaikkalääkärillä hakemassa sairasloman jatkoa ja kysyin samalla tästä raudasta. Hän ei osannut antaa mitään ohjeita, vaan kehotti kääntymään hematologin puoleen. Minulla ei vielä ole omaa hoitavaa sellaista, jotan asia saa odottaa ekalle vastaanotolle.Tavallinen flunssakin näköjään kaataa aika tehokkaasti sänkyyn tässä kunnossa. Sain sairaslomaa pelkästään siihen 1,5 viikkoa. Lääkäri oli vähän epäileväinen sen suhteen, että jaksaisin jatkossakaan kokopäiväistä työtä. Hän puhui osa-aikasairasloman mahdollisuudesta. Minulle se ei vielä kuitenkaan käy, sillä olen ollut yhtäaikaisella sairaslomalla vasta kuukauden nyt. Olin välillä palkattomalla vapaalla (minä tyhmä).
Edelleen minua kiinnostaa se, kuinka työkykyisiä te ihmiset olette? Minulla tauti alkoi ilmeisesti oireilemaan vuosi sitten tähän aikaan, ja olin jo silloin hyvin väsynyt. Sama jatkuu edelleen. Toki itsellä on ollut rankat laskimotulpat. leikkauset ja sairaalajaksot tässä välissä, perna poistettu ja maksan vajaatoimintaa, mutta paljonko pv itsessään vie voimia?
Olen kolme vuotta sitten aloittanut yliopisto-opinnot täysin uudella alalla, ollut nyt tänä vuonna (huonolla menestyksellä) töissä ja jatko huolestuttaa. Saanko opinnot suoritettua ja jaksanko tehdä töitä sen jälkeen normaalisti? Olen leikki-ikäisen lapsen yh ja muukin jaksaminen tietysti pelottaa. Pitäisikö muuttaa esim. huolettomampaan kerrostaloasumiseen jne.
Lukisin mielelläni kokemuksia pv-läisten arjesta. Miten tauti vaikuttaa siihen ja miten jaksatte.
- raudasta ja kutinastaKata70
- Re: raudasta ja kutinastaleilahelena
- Re: raudasta ja kutinastaAnnaInkeri
- ElämästäKata70
- Re: ElämästäAnnaInkeri
- Vertaistukea kaivataan!Kata70
- Re: Vertaistukea kaivataan!syystuuli