Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Vertaistukea kaivataan!

Kun sairastuin Polysytemia Veraan noin 9 vuotta sitten, oli minulla samanlaisia oireita kuin sinulla nyt, eli sahalaitaa silmissä, päänsärkyjä, punaisuutta naamassa, huono olo, kutinaa, luita kolotti jne. Ne johtuivat korkeasta hematokriitistä (Hkr) ja tilanne parani pikkuhiljaa parissa kuukaudessa, kun venesektioita tehtiin jonkun aikaa 1-2 viikon välein ja aloitin lääkityksen, ensin taisi olla interferoni ja sitten Hydrea, kun interferoni ei oikein sopinut minulle. Tilanne tasoittui vuosien varrella, ja olen elänyt ihan normaalia elämää ja käynyt töissä enkä juurikaan ole ollut sairaslomilla. Välillä on tullut takapakkia ja jopa myelofibroosiepäily oli jossain vaiheessa. Tällä hetkellä voin kuitenkin hyvin ja hoitona on vain venesektiot ja Primaspan. Veriarvoja seurataan parin kuukauden välein. Eiköhän sinunkin tilanne helpotu, kunhan veriarvot saadaan paremmalle tasolle. Jaksamista!
syystuuli | 13.10.2011 klo 16:59:37