Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Jak2-geenimutaatio, todennäköinen pv ja hoidoksi heti sytostaatit

Jopas sinulla on kestänyt kauan diagnoosin saamisessa! Minulla ei ole ollut vielä Hydrea lääkitystä, joten sen vaikutuksista saa joku muu kertoa, mutta kyllä sitä syödään vain tarvittaessa ja ilmeisesti riippuu lääkäristä ja taudin kulusta mikä hoito valitaan(toinen vaihtoehto olisi ilmeisesti interferoni). Jos sinulla hemoglobiini on kovin alhaalla niin venesektiot ei taia oikein passata, siksi varmaan lääkitys. Ylleensähän pv:n alhaista hb:ta ruvetaan raudalla hoitamaan vasta, kun arvo on todella alhaalla. Ja onhan nuo trombosyyttuarvosikin koholla; selaileppas tätä keskustelupalstaa niin huomaat, että monella Hydrea on aloitettu jo pienemmälläkin trombosyyttiarvolla. Mutta ei sitä tarvi koko elämää syödä! Ei muutakuin tsemppiä sinulle, mulle lääkäri taisi sanoa eliennusteesta, että todennäköisenpää on kuolla johonkin muuhun tautiin kuin tähän. Kunhan veriarvojasi saadaan lääkityksellä kuriin, uskon olonkin helpottavan. Voimia ja nautihan kaikesta huolimatta jokaisesta päivästä. Minulla diagnoosista tulee kohta kaksi vuotta ja tähän alkaa jo tottua eli ei ole mielessä edes joka päivä! Lääkkeenä on verenpainelääkitys ja Primaspan. Terveisiä kaikille muillekin pv:läisille ja kaunista syksyn odotusta!
muoriska | 9.8.2011 klo 10:38:22