Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Keeko vastaa
Sinun hoitosi ollut siis täysin erilainen kuin minun.Minulle tosiaan tehtiin avanne(tilapäinen). Leikkausta edeltävänä päivänä kirurgi vielä sanoi että vasta leikkauksessa selviää onko avanne tilapäinen vai pysyvä.
kun heräsin koitin heti kummalla puolella avanne oli....
Minun kasvaimeni oli aivan toisen ja ensimmäisen kolmanneksen rajalla eli juuri siinä kohdassa missä on sulkijalihakset.
Kasvain oli 3.9 cm iso eli stidiaskia muistuttava.
Sädehoitoa annettiin siksi että alue jolla kasvain oli saadaan eristettyä ja kasvainta pienennettyä.
Tämä onnistui erinomaisesti.
Seuravaksi odotetaan vielä patologin lausuntoa imusolmukkeista tuolta peräpäästä, jotta selviää onko sielä vielä jotain muutoksia.
Jos on niin alkaa sytostaattihoito varmuuden vuoksi.
Kaksi päivää nyt kotona ja opettelu avanteen kanssa on alkanut.
Niin ja syömisen.Heti kun kotiin tulin piti ottaa lenkkiä, ym kahvia,pullaa...Kuinkas sitten kävi???
Kauhea närästys eikä voinut edes kunnolla nukkua.
Tämä kolmas päivä on jo sujunut paremmin.
Voimat kyllä ovat poissa. 30-40 % jäljellä ja nyt yritetään palautua leikkauksesta.Suolen toimintaan voi kyllä vaikuttaa nytkin kun on avanne.Ja tulevaisuudessa vielä paremmin.
Tupakkaa ei ole tehnyt mieli sitten 10.05 jolloin menin sisään sairaalaan.Jätin silloin kaikki kotiin.
Vaikka vaimo vielä polttaa niin se ei häiritse minua.Eikäs tee edes mieli.
Viime yönä kun torkahdin näin kuitenkin unta että poltin.Olin itselleni vihainen siinä unessa että poltin ja heitin kaikki pois.
eli ilmeisesti pääsen eroon tuosta tavasta.
Kahvia join ennen paljon eikä sitäkään tule juotua kuin kuppi kaks päiväs nyt.Ennen ne oli litroja.
Olen hyvin luottavainen tulevaisuuteen sillä tämä vain lisää ihmisen vahvuutta selvitä vaikka mistä...
Sinullekin toivon taistelumielialaa.
Muuten avanteen olen ottanut niin että:
"Olen kaupungin siistein mies.Minulla on oma vessa aina mukana"
Kesäterveisiä
Keeko
- Peräsuolen syöpäKeeko
- Älkää pelätkö, kipunne lähtee poissyövästä parantunut
- re keekösyövästä parantunut
- Re: Peräsuolen syöpävapaa pudotus
- Re: Peräsuolen syöpäKeeko
- Re: Peräsuolen syöpäTuulairmeli
- Keeko vastaaKeeko