Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Keeko vastaa
Hei, kiva kun vastasit. Olen tosiaan ollut kovin yksinäinen tämän syöpäni kanssa. Monilla tuntuu olevan jokin muu syöpäja muutenkin tämmöinen peräpäässä oleva kasvain on aika tylsä ottaa puheeksi. Se on niin nimensä veroinen eli p:mäinen.No, kirjoitit että "Minun kasvaimeni oli aivan toisen ja ensimmäisen kolmanneksen rajalla eli juuri siinä kohdassa missä on sulkijalihakset." Mikäköhän kohta se oikeastaan on peräsuolessa. Minun kasvaimeni oli 4 cm ja 15 cm peräaukosta. Tulin vaan ajatelleeksi, että onkohan tämä minun hoitoni ok. Vatsa on kamalan näköinen ja muhkurainen ja toimii tosi huonosti. Kokoajan pitää miettiä, mitä syö. Ja on kuulemma vaarana sekin, että suolisto menee tukkoon. Mieheni sanoi vatsani olevan aika kauhean näköinen, mikä osaltaan hävettää läheistä kanssakäymistä. Tosin on ollut aikaa myös jo tottua siihen. Paikkakuntani terveyskeskuslääkäri sanoi, että se vaatisi korjausleikkauksen, kun on niin kamalan näköinen.
Nyt vajaan kolmen vuoden jälkeen leikkauskohtaan on tullut vielä tyräkin, joten kait sekin pitäisi joskus leikata. En tiedä. Koko leikkaus tehtiin täällä Suomessa yksityisesti, kun oli niin kiire leikata ja "kaikki" kirurgit olivat heinäkuussa kesälomalla. Sen jälkeen passitettiin Meilahteen sädehoitolaitokselle. Kukaan ei senkummempia selitellyt tai kertoillut syövästä. Ehkä siihen vaikutti sekin, että olen ulkosuomalainen. Olen lähes kaikki tietoni hakenut internetistä, mutta vasta nyt älysin tämän keskustelufoorumin. Hieno juttu löytää samassa elämäntilanteessa eläviä. Kaunista kesää odotellen ja kärsivällisyyttä sinulle. Joka päivä leikkauksen jälkeen on parempi olo.
ps. Älä aloita uudestaan tupakanpolttoa. Minä lopetin sen jo aikaisemmin. Poltin 29 vuotta ja pari askia päivässä loppuaikoina ennen lopetusta. Tuulairmeli
- Peräsuolen syöpäKeeko
- Älkää pelätkö, kipunne lähtee poissyövästä parantunut
- re keekösyövästä parantunut
- Re: Peräsuolen syöpävapaa pudotus
- Re: Peräsuolen syöpäKeeko
- Re: Peräsuolen syöpäTuulairmeli
- Keeko vastaaKeeko
- Re: Keeko vastaaTuulairmeli
- HeippaKeeko
- Re: HeippaTuulairmeli
- Re: HeippaTigerlily
- TigerlilyTuulairmeli