Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Peräsuolen syöpä

Hei,olen pahoillani sairastamasi syövästä, joka on sama kuin minulla. Minulta löytyi peräsuolensyöpä kesällä 2004. Minut leikattiin viikko tähystyksestä. Ei tehty avannetta, ei annettu ennen eikä jälkeen leikkauksen säde- tai sytostaattihoitoja. Syöpä oli sama kuin sinulla luokitukseltaan: Dukes B.
Asun ulkomailla, mutta kesäisin olen Suomessa. Syöpäni alkoi oireilla automatkalla Suomeen verenvuotona peräsuolesta. Täällä Suomessa minulle ehdotettiin Xeloda -sytastaattipillereitä, mutten niitä ottanut vaan valikoin hoitotavan, joka seuraa tiiviisti leikkauksen jälkeistä tilannetta.
Ensimmäinen vuosi joka 3. kuukausi viipale-magneettikuvaus vatsan seudulta ja keuhkoista, sekä verikokeet (syöpämarkkerit) ja vuoden kuluttua ensimmäinen uusi tähystys. Toisena vuonna joka 6. kuuausi sama sekä edelleen (tärkeää) tähystys joka vuosi. Nyt on mennyt näin tänä kesänä 3 vuotta. Tänä aikana on löytynyt yksi pieni polyyppi peräsuolesta, joka poistettiin tähystyksen yhteydessä. Tämä kaikki tehdään minulle ulkomailla.
Koko ajan suurin murheeni on ollut huonosti toimiva suoli, mutta tähän asti sen kanssa on kuitenkin voinut elää. Toivon hartaasti, etten saa avannetta, vaan yritän ruualla ja muilla konsteilla saada suoltani toimimaan päivittäin.
Kauhun hetkiä tulee nykyisin vähemmän. Alkuun oli paljon, kun pelkäsin kuolemaa. Sekin on kuulemma normaalia.
Ulkomailla, jossa asun, minulle kerrottiin, ettei sädehoidosto olisi kovinkaan paljon apua peräsuolen syövässä, vaan enemmän kontrollissa. Mene ja tiedä kuka on oikeassa. Tulevaisuus näyttää.Syöpäni koko oli tulitikkulaatikon kokoinen ja oli läpäissyt suoliston, mutta ei ollut levinnyt muualle.
Haluaisin kovin mielelläni kuulla sinusta lisää. En ole löytänyt tähän mennessä ketään, joka sairastaisi peräsuolensyöpää. Hyvää onnea sinulle Tuulairmeli
Tuulairmeli | 24.5.2007 klo 11:46:45