Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Hei PV:läiset. Jaksatteko....
Moikka kaikille,tämä keskusteluaihe on minun sydäntäni lähellä. Olen mitannut askelmittarilla työpäivän askeleet useaan otteeseen. Työni on paikallaan istumista näytön äärellä. Henkisesti kuormittavaa toki. Tilanne nyt kuitenkin on se, että työpäivän aikana saan kasaan 2000 askelta keskimäärin, jollen ruokatunnilla käväise happipyppelyllä. (Siitä saa noin 2000 askelta.)
Suositus on, että vähintään 10000 askelta pitäisi ottaa päivän aikana. Se tarkoittaa 7-10 km kävelyä pävittäin, askeleen pituudesta riippuen. Tietenkin muu liikunnan harrastaminen vähentää askelten määrää.
Olen pitänyt askelmittaria usean kuukauden ajan niin, että viikon aikana pitäisi näkyä yli 70 000 aselta. Täytyy sanoa, että tämmöiselle sisätyöntekijälle käy melkein työstä pysyä tuossa tahdissa. Ei ole konsti eikä mikään kerran tai kaksi viikossa kävellä 10 km. Mutta ihan joka viikko askeleet täyteen on aika kova juttu.
Voi vaan kuvitella miten kehnossa kunnossa olisin, kun on tämmöinen työ enkä harrastaisi vapaa-aikana lainkaan liikuntaa. Tietenkin kaikki on yksilöllistä.
Siitä eläkehommasta. Olen 55 v, eikä minulla ole mitään ongelmaa tunnustaa, että olen osa-aikatyökyvyttömyyseläkkeen tarpeessa.
Iloista talven alkua
- Hei PV:läiset. Jaksatteko....ikiliikkuja
- Re: Hei PV:läiset. Jaksatteko....leilahelena
- Re: Hei PV:läiset. Jaksatteko....ikiliikkuja
- Re: Hei PV:läiset. Jaksatteko....elämässä mukana