Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Myelooma

Hei!

Olen myös myelooma sairastava 49 vuotiaana todettiin tämä minun sairaus 2002. Kontrolleissa kuljin 41/2vutta ensin 3 kuukauden välein ja lopuksi kuukauden välein. Nyt olen aloittanut hoidot , saan kortisonihoitoa , taliks ja marevan
lääkityksen varmaan luit jo edellisestä viestistäni nämä.
Minulle ei ole puhuttu mitään M-KOMPONETTIARVOSTA tämän sairauden aikana. Minulla löydettiin sattumalta sairaus kun jouduin sairaalaan tulehduksen takia ja myelooma sielta taustalta löytyi ,hyvä näin aikaisessa vaiheessa ettei ehtinyt levitä ja tehdä tuhoja luustoon.Minä olen menossa kantasolusiirtoon ne otetaan minulta itseltä verestä ja annetaan sitten takaisin hoitojen jälkeen.Myeloomaa pystytään jo hyvin pitämään kurissa hoidoilla ja sinulla voidaan tehdä ihan parantavakin hoito luuydinsiirrolla kun olet vielä niin nuori. Onhan tämä raskas tauti kantaa mukana , itse oisin kaivannut tukihenkilöä tai jonkun samaa sairautta sairastavan seuraa vaihtaa ajatuksia , mutta täällä missä asun ei ole myeloomaa sairastavia ikäisiäni naisia.
Terv. Iitsu
iitsu | 31.10.2006 klo 14:04:28