Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Äidillä myelooma?

Hei, olen uusi täällä. Tai noh, muutamaan kertaan olen kirjoitellut tuolla kml-keskustelussa, kun odottelimme äidin tuloksia.

Äitini (juuri 61 v) siis kertoi minulle kuukausi sitten, että tätä sairautta epäillään. Tai ainakin mitä järkytykseltäni muistin. Hän ei halua asiasta puhua, joten olen ollut epätietoinen, onko sairaus KML vai myelooma. Mutta nyt ilmeisesti varmistunut myelooma.Lääkitystä ei vielä aloiteta, joten ilmeiseti on vielä alkuvaiheessa. Lääkäri oli puhunut jopa kolmesta vuodesta, ennen kuin hoito aloitetaan. Kalkkia ja luuta vahvistavaa lääkettä määrättiin.

Vieläkään äiti ei halua sen enempää puhua, sanoo, että jutellaan sitten rauhassa. Vaikka olen kertonut, että jo sairauden tarkka nimi toisi minulle jotain selkeyttä.

Viimeinen kuukausi on ollut tosi rankka näin omaisena, kun ei tiedä missä mennään. Alkujärkytyksen jälkeen olin ajoittain ihan tolpillani, mutta nyt paine alkaa syödä. Tuntuu, ettei töissäkään jaksaisi. Kotona nyhjötän ja itken illat ja viikonloput, koska lähisukulaisia tai läheisiä ystäviä, joille voisi jakaa, ei ole.Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, että aina terveellistä elämää elänyt äitini, joka on äärimmäisen hyvä ihminen ja monen ihmisen elämässä se ainoa kannatteleva voima sairastuu näin. Vielä tämän voisin jonain päivänä hyväksyä, jos minulla olisi läheisiä sukulaisia, omaa perhettä, läheisiä ystäviä ympärilläni, joiden voimalla jaksaa. Mutta nyt pelottaa, miten selviän tästä asiasta aivan yksin.Öisin en saa unta, päivisin en tehtyä töitä, itken useita kertoja päivässä. Tuntuu, että tulen tässä hulluksi.
Lilja.. | 6.2.2007 klo 23:12:06