Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Myelooma
Minulla murtui 2003 syksyllä rintaranka jossa magneettikuvauksissa todettiin olevan kasvain, joka myöhemmin Töölön sairaalassa otetusta koepalasta osottautui plasmasytoomaksi. Minullakin se kasvain oli sulattanut yhden nikaman kokonaan pois ja selkäkivut olivat kovat. Murtuma oli pullistanut selkärankaa lapaluitten välistä ulospäin. Sain siihen 29 kertaa sädehoitoa ja nyt olen käynyt ensin 3 kk välein ja nyt myöhemmin 6 kk välein kokeissa ja kontrollissa. Ja kivut ovat vielä nytkin aika ajoittain kovat mutta kipulääkkeillä olen niistä selvinnyt. Selkäni ei kestä oikeastaan paljon rasitusta sillä siihen tulee sellainen väsymyskipu jota on vaikea selittää. Joskus saan kivun loppumaan ilman lääkkeitäkin jos vain voin käydä pitkälleni lepäämään, mutta sehän ei aina onnistu.Nyt on taas ensikuussa edessä kontrollikäynti ja otetaan veri- ja virtsakokeet ja keuhkokuvat. Taas on jännitys päällä että onko sairauteni edennyt myeloomaksi se on lääkärien mielestä mahdollista että niin voi käydä.
Niin että ensi kuussa taas jännitetään...
Terveisiä Äidillesi että täällä on ihan samanikäinen äiti jolla on ollut alku sairaudelle samanlainen.
- Myelooma hifk
- Re: Myelooma iitsu
- Re: Myelooma Annis78
- Re: Myelooma Sissa
- Re: Myelooma Selina
- Re: Myelooma Annis78
- Re: Myelooma HannaLeena
- Re: Myelooma Samuel
- Re: Myelooma Samuel
- Re: Myelooma Selina