Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Pään sädehoidot alkaneet hyvissä merkeissä
Hei taas Anni_52,Jaksamista viimeisiin sädetyksiin! Minä sain Kelalta 'vapaakortin' viikko sen jälkeen kun sädetykset olivat ohi. No, onpa se nyt olemassa jos tarvitaan myöhemmin tänä vuonna. Odotan kutsua omalle lääkärilleni maaliskuun alkuun ja silloin päätetään jatkosta. Myös minulle sanottiin, että seuraava kuvaus on vasta aikaisintaan kolmen kuukauden päästä ja silloinkin on kuulemma ehkä vaikea sanoa kuvien perusteella mitä kasvaimelle on oikeasti tapahtunut.
Tuo kortisonisyöpöttely kuulostaa kovin tutulta. Itse sain rajoitettua lihomista tämän kuurin aikana sillä, että päätin olla syömättä klo 18 jälkeen. Parin ensimmäisen päivän jälkeen päätöksessä pysyminen ei enää tuntunut hankalalta, koska olo nukkumaan mennessä oli niin paljon parempi tyhjällä mahalla. Edellisen kortisonikuurin aikana lihoin itsekin tuon 5 kg/kk ja nyt kahdessa kuukaudessa painoa on tullut vain yht. 3 kg. Olen myös kävellyt joka päivä väh. 3 km, joten uskon liikunnalla olleen myös vaikutusta asiaan.
Nyt kortisoniannostani on laskettu jo reilusti alaspäin ja vaikutuksen kyllä huomaa. Ei enää kovaa närästystä eikä hillitöntä syömishimoa mutta toisaalta todella kovaa väsymystä ja aamuyön päänsärkyä. Päänsäryn takia jouduin nostamaan annosta tänään hiukan ylöspäin ja hidastan nyt annoksen laskua toistaiseksi, jotta turvotusoireet eivät tunnu niin voimakkaasti.
Tämän päivän ulkoilureissu on vielä tekemättä. Täällä on 18 astetta pakkasta ja sataa hiljalleen lunta, joten keli on parhaimmillaan.
t. Hipsurouva
- Re: Pään sädehoidot alkaneet hyvissä merkeissähipsurouva