Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Pään sädehoidot alkaneet hyvissä merkeissä
Moi Anni, Paris ja kaikki muut,Lopetin kortisonin kuukausi sitten ja olin onnesta soikeana. Kahden viikon kuluttua aloitin kuitenkin pienellä annoksella uudestaan, koska aloin taas väsyä ihan tolkuttomasti ja syksyinen epilepsiaoireilu alkoi palata. Minulla on ollut kovaa huimausta ja pahoinvointia mutta ei onneksi juurikaan päänsärkyä. Huimaus vain vie toisina päivinä koko päiväksi sängyn pohjalle, joten se ei paljon naurata.
Olen pikkuhiljaa lisännyt kortisonin annosta ja pahimmat huimauspäivät tuntuvat olevan onneksi takana päin. Pahoinvointi vain säilyy ja kädet vapisevat kovasti, esim. koneella kirjoittaminen on hankalaa kun sormet eivät tahdo osua näppäimille. En myöskään pysty olemaan koneella tuntia pidempään pahoinvoinnin ja näkövaikeuksien takia.
Kaikkein pahin väsymys on kuitenkin onneksi kortisonin myötä talttunut mutta aamuöinen heräily on palannut. Taiteile siinä sitten tuon kortisonin kanssa, jos joku asia korjaantuu, niin toinen alkaa mennä pieleen. Onneksi paino on kuitenkin yhä laskusuunnassa ja naama on jo ihan normaalin näköinen.
Anni, joko sulla kasvaa tukka? Mulla on sädekenttien alueella jo suurimmaksi osaksi sellainen millin vauvanhaituva ja ei-sädetetyllä alueella parin sentin sini-oranssi mohikaani. Jotain piristävää piti keksiä kevättä varten!
Kävin neurologilla viikko sitten ja kyselin joko päästäisivät minut osa-aikaisesti töihin. Ei kuulemma ollut hyvä ajatus. Asiaan palataan kuukauden päästä kun magneettikuvien tulokset ovat tulleet. No, onneksi on tämä ihana kevät ja piha odottaa kevätkunnostusta.
Kaikkea hyvää ja toivottavasti väsymys alkaa hellittää sinullakin Anni!
- Re: Pään sädehoidot alkaneet hyvissä merkeissähipsurouva