Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Myeloomalaiset missä te olette???????
Olen KYS:n hoitopiiristä tai mikä se sanahirviö onkaan. Tunnen olevani nyt kortisonin ja talidomidin alettua oikeasti sairas. Tätä ennen minulla on vain ollut kipuja, jotka on saatu aisoihin Lyricalla, tai oikeammin plasmasytoomaa ei oltu keksitty ennenkuin ryhdyin syömään neurologisiin kipuihiin Lyricaa. Minulla on se kauhistuttava diabetes, jonka ympärillä päättäjien mielestä koko maailma pyörii. Lyricat hain yksityislääkäriltä: yleisl. ja neurologi. Diabeetikko saa ilmeisesti tämäntapaista lääkitystä melko helposti. En olisi ikinä uskaltanut lähteä eteenpäinkään, ellei endokrinologi, private, olisi epäillyt, että on kysymys jostain muusta kuin diabeteksen neurologisesta etenemisestä. Tiedätte varmaan, että terveyskeskuksesta ei aikoja liikene, kun ei ole akuutti sairaus, joten piti vielä odottaa se kerran vuodessa oleva diabeteslääkäriaika. Syön särkylääkettä melko harvoin, mahansuojalääkettä sain heti. Särkylääkkeeni ei ole vielä oxy-tasoa.Minulla on niin pahasti sivuvaikutuksia, että olo on tosi huono. Olen yrittänyt neuloa. Pää on sekava ja varpaat kääntyvät jalan alle (tunne). Rollaattori on taas pitänyt ottaa käyttöön.
Pahenevatko oireet, kun annoskoko tuplaantuu? Onko muilla ollut refluksia eli tuleeko kerran syöty ruoka yöllä suuhun. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi hidas aineenvaihdunta (?). Sitä pitää aina itse pyytää tarkistamaan, kun ihminen on yhdellä osastolla vain yhdenlajin sairas.
Miten joku voi olla tämän taudin kanssa niin hyvässä kunnossa, että voi käyttää moottorisahaa. Kiitos, että kirjoititte matkustelusta. Minä en ole uskaltautunut kuin kerran 3,5 km automatkalle. Olen ollut niin huonokuntoinen, että pari vuotta on mennyt kattolaudoista oksankoloja laskiessa. On harrastuksiakin.
Minulle on kirjoituksistanne selvinnyt, että tauti tyhjentää luita. Minulla on vain ei oikein mennyt jakeluun, koska tavallaan "putosin" taudin kouriin neljän liikuntakerran viikkovauhista, josta kerran kuntosalia.
Kauhistuttavalta tuntuu ajatus kantasolusiirroista, tosin kukaan ei ole ehdottanut. Minulla on sellainen hoitotahto, että letkuihin ja putkiin ei panna ja sydämen pysähtyessä ei elvytetä. Nämä olen tehnyt jo ennen kuin myelooma diagnoosi selvisi. Jos vielä saisi sellainen asian kuntoon, että saisi kuolla narkoosissa, jos rupeaa tukehtumaan. Lienenkö turhan pelokas. Rohkaiskaapa. Miten siitä keuhkoemboliasta selviää, jos selviää?
Paraproteiini oli kahden kieppeillä. Millaisia ne arvot yleensä ovat ja mistä tiedät, mitä tyyppiä olet? Joku kirjoitti ja tyypitteli. Paljon kysymyksiä näin alkuun.
Onko teillä invakortti? Minä sain heti alussa, tosin kauppareissut ovat aika harvassa, kortti on kuivumassa, vein itse.
- MyeloomaSelina
- Re: Myeloomavaimo vm54
- Re: Myeloomamamma47
- MyeloomaSelina
- Re: MyeloomaKaius
- Re: MyeloomaMeryl
- Re: Myeloomakaihoneitokainen
- Re: MyeloomaMeryl
- Re: Myeloomamamma47
- MyeloomaSelina