Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Myeloomalaiset missä te olette???????

On kokemuksia mieheni kantasolusiirrosta.
Ne solut kerättiin noin kolme viikkoa ennen sisään menoa. Oli kyllä kolme päivää, kahtena keräys, kolmas seurantaa ja kotiin.
Igg arvo nousi kuukauden jaksossa ilman hoitoa. Hoitoon mennessä oli siinä 20. Aika korkea. Velcade ei enää laskenut arvoa ja hoitoon lähtö tuli.
No eristyksessä siellä ollaan. Voi käydä katsomassa, mutta ehdottomasti terveenä. Itse sairastuin flunssaan, joten en ole päässyt katsomaan.
Kovasti ottivat verikokeita heti mentyä, 14 putkea. Luut kuvattiin ja otettiin sternaalipunktio, luunydinnäyte. Solisluun lähelle laittavat kanyylin, se ommellaan kiinni, ja siitä ne hoitomyrkyt annetaan.
Toisena päivänä annettiin se myrkky, mikä tappoi loput omat solut.
Siitä ylihuomenna sai omat solunsa. Kaikki veriarvot laski hiljalleen, trombot 18, leuk 0, Hb 98 neutroneja en muista.
Viikon päästä sisäänmenosta alettiin antamaan kasvuhormonia napapiikkinä.
Nyt leukkarit ovat nousussa. Lääkäri puhui kotiinpääsystä perjantaina 27.03., ellei mitää yllättävää tule. Hoitojakson pituus jää vajaaseen kolmeen viikkoon. Ehkä.
Suu ja ikenet ovat kipeät ja estäneet syömistä, nestettä annettu ja ravintoliuosta, mikä loppuu tänään.
Kipulääkkeitä on lisätty, mutta ne ei vaikuta suun ja kurkun kipeyteen.
Kovin väsynyt mies siellä on. Kuvittelenko vain, mutta kunhan pääsee kotiruokintaan, kunto nousee...
Ainakin on puurokin maustetumpaa, kanelia ja omppuhilloa.
Huonosti hän lähtiessäänkin söi. Ehkä suree sillä tavalla.

Tuo oli hänen kohdallaan tosi, jollain toisella voi olla toisenlainen kokemus. Toipuminen sitten kestää parista kk.sta puoleen vuoteen.
Minä olen ollut flunssan takia vain kotona, mutta ei muutenkaan ole uskallusta lähteä väkijoukkoihin pöpöjä hakemaan. Taidan tehdä tänään hiivaleipää ja korvapuusteja. Saa sitten keskittyä mieheensä..
Niin sitä vaan ihminen sopeutuu oloihinsa.
Toivorikasta kevättä kaikille!
mamma47 | 24.3.2009 klo 11:06:50