Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Tehyn työtaistelu vaikuttaa

Ai ei tullut lakkoa vai!?!

Sotin sairaalaan suoraan osastolle ja kysyin uutta hoitoaikaa. Eipä sellaista ollut tarjolla. Sanottiin vain, että jos ensi viikon alussa ei ole tullut kutsua, soita uudelleen.

Viime talvena keuhkoissani oli yksi liposarkooman etäpesäke, joka oli kuvauksessa 3cm, mutta kaksi kuukautta myöhemmin leikkauksessa jo 6cm läpimitaltaan.

Toukokuun kontrollissa keuhkoissani ei näkynyt kasvaimia. Nyt lokakuussa keuhkossani oli monta senttiä läpimitaltaan oleva kasvain, joka oli kasvanut lapaluun vierestä selkään. Pääosa kasvaimesta on kuitenkin keuhkoissa. Lisäksi minulla näkyi lokakuun kuvauksessa monta nuppineulanpään kokoista kasvainta.

Minkä kokoisia nuo kasvaimet ovat nyt, kun on jo yksi kuukausi mennyt. Entä minkä kokoisia ne ovat, jos joudun odottelemaan uutta aikaa vielä montakin viikkoa. Vaikka saisin ensi viikon alussa kutsun, itse hoitopäivä voi olla vasta jonkin viikon kuluttua. Silloin kaikki nuo nuppineulanpään kokoiset kasvaimet ovat varmasti jo parin sentin kokoisia.

Olen valitettavasti sarkoomani kanssa paikallisen keskussairaalan armoilla vaikka kaikissa kirjoissa ja oppaissa sanotaan, että sarkoomat hoidetaan yliopistollisissa sairaaloissa. Ainoastaan primaarikasvain leikattiin yliopistollisissa 2005, mutta sen jälkeen kaikki muu hoito on tapahtunut paikallisessa sairaalassa ja siellä ei ole koskaan tajuttu, miten nopeasti sarkoomani kasvaa ja leviää.

Tämä on kuitenkin pahinta, että toiset tuulettavat tehyn voiton vuoksi samaan aikaan, kun minulla saa kasvaimet suurentua kaikessa rauhassa, kun uusia hoitoaikoja ei tipu.

Yritän kohta sottaa kolmanteen puhelimeen sairaalaan, jos joku siellä uskoisi, että on kiire. Onko kuitenkaan oikein, että vakavasti sairaan ihmisen pitää soitella ympäri sairaalaa ja rukoilla itselleen hoitoja?

Tämä vuodatus sen takia, että käytännössä tuo ei pidä paikkaansa, että ei tullut lakkoa!!! Kuinka monella päivällä tai viikolla kaikki elämän kannalta tärkeätkin hoidot ovat siirtyneet, sitä en osaa sanoa, mutta siirtyneet ovat joka tapauksessa.

maris
maris | 21.11.2007 klo 10:08:42