Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Mikä Tehyn työtaistelu?

2Itse hoitsun koulutuksen saaneena jo alaa vaihtaneena olen sitä mieltä, että hoitajilla on oikeus tälläiseen siinä missä muillakin ammattiryhmillä. Työ on niin vastuullista ja rankkaa, että on jo aikakin vaatia kunnon palkka työstä. On VALTION vastuulla nyt, ei hoitajien, miten asiat sujuu eli joutuuko potilaat kärsimään! Itse maksan vaikka lainaa ottamalla syksityisesti sytostaatit ym, jos lakko vaikuttaisi hoitoihin, niin sitä muuallakin maailmassa tehdään. Esim näyte kasvaimestani, joka otettiin uä:n yhteydessä maksoi omavastuu minulle 250€ ulkomailla vaikka siellä on täydet vakuutukset....Me täällä ollaan niin tottu ilmaiseen terveydenhuoltoon, että valitetaan jopa 22€ terveyskeskusmaksusta. Pitäisi olla tyytyväinen, että tässä maassa sentään hoidetaan palkka-ja sosiaaliluokasta riippumatta. Terveyskeskukset on täynnä pientä nuhaa ja yskää valittavia keski-ikäisiä ihmisiä sekä päivystyksessä krapulaisia selkäkipua valittavia sairaslomaa hakevia ihmisiä. JOs näitä ei olisi, niin resurssit riittäisi oikeasti sairaiden ihmisten hoitamiseen ja palkkoihin. esim. ulkomailla töissä olevalla miehelläni on 2 sairaspäivää vuodessa! Jos sairastaa enemmän ei tule palkkaa!!!! On todella kauheeta, jos ihmiset kärsii lakon takia, mutta valtiolle vastuu, ei hoitajille! Ja hoitajat eivät ole edes ainoa ammattiryhmä, jotka on palkkakuopassa.
josba | 12.11.2007 klo 18:44:20