Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Myelooman hoito ja seuranta
Hei vaan, kirjoitan kun pitkään aikaan taas kävin sivuilla ja kaivattiin keskustelijoita. Olen ollut mökillä lähes koko kesän ja kunto ollut niin hyvä, että on tullut puuhasteltua kaikenlaista puutarhassa ja rakennusten pikkukorjauksia.Hieman omasta sairaudestani. Minulla todettiin tammi-helmikuussa -06 myelooma. Hoidon aloittamisen edellytykset täyttyivät, kun M- komponentti oli korkea, luusyöpymiä eri puolilla luustossa, paraproteiinia luuytimessä paljon jne. Arvoja en tähän laita. Hoitomuodoksi lääkärit valitsivat osaksi muista sairauksistani johtuen perinteisen mp- hoidon eli solusalpaajaa-kortisonia kuukausittain 4 päivän kuureina. Hoidon alusta alkaen lisäksi talidomia eli nyt 6 kuukautta päivittäin. Hoito tehosi ja IgG- arvot laskivat viitearvoihin toisen kuurin jälkeen ja on toistaiseksi pysynyt siinä. Talidomi aiheutti alusta alkaen jalkapohjien puutumista, mutta muita suurempia haittoja ruokahalun lisääntymisen lisäksi ei toistaiseksi ole ilmennyt.
Olisi kiinnostavaa kuulla toisten mpt eli solusalpaaja-kortisoni-talidomi-hoitoa saaneiden kokemuksia. Minulla hoito on sopinut hyvin.
- Re: Myelooman hoito ja seurantaretu