Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Paranemisen toivosta

Sinulle Sanaton rukoilen voimia niin tähän päivään kuin huomiseenkin ja kaikkeen tulevaan. Tiedän, millaista on istua läheisen, rakkaan kuolinvuoteella, katsella kehon riutumista, elämän hiipumista, kaiken maanpäällisen loppumista, voimatta tehdä itse muuta, kuin katsoa vierestä, pitää kädestä kiinni, silittää poskea ja hiuksia...olla läsnä. Itse menetin rakkaan, läheisen äitini lähes 7 kk sitten munasarjasyövälle, jota hän sairasti yli 5 vuotta. Vaikka kuoleman tiesi lähestyvän, ei sen lopullisuuteen kyennyt kuitenkaan valmistautumaan, koska menetyksen aiheuttamaa tuskaa ja kärsimystä ei pystynyt etukäteen aavistamaan. Päivä kerrallaan elämä menee eteenpäin, menetyksen jälkeenkin, vaikka pikän aikaa saattaakin tuntua siltä, että oma maailma on pysähtynyt. Samanlaisena ei elämä jatku enää milloinkaan, niin paljon on poissa tuttua, turvallista, rakasta, kallisarvoista ja ainutlaatuista. Jotakin korvaamatonta on kadonnut lopullisesti omasta elämästä. Surun tie on pitkä ja raskas ja vaatii paljon voimia, mutta elämä kantaa pikkuhiljaa eteenpäin, olen sen itse kokenut. Suru ja kaipaus kulkevat mukanani läpi elämän. Ehkä jonakin päivänä opin elämään niiden kanssa sen elämän, joka minulle on tarkoitettu elettäväksi. Siihen päivään on kuitenkin vielä pitkä matka...
Enkelintytär | 7.12.2007 klo 17:33:46