Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Paranemisen toivosta
Kiitos kauniista sanoistasi. On yllättävää, kuinka paljon lohtua ihminen saa, kun kohtaa toisen, jolla on samankaltainen merkittävä kokemus. Olen havainnut aivan kuten nähtävästi sinäkin, että lähimmän ihmisen menettämiseen ei kerta kaikkiaan voi varustautua, sillä todellisuus on paljon ennakkokuvitelmia rajumpi ja lamaannuttavampi.Aivan erityisesti minua lohduttavat lohduttomat sanasi "Samanlaisena ei elämä jatku enää milloinkaan, niin paljon on poissa tuttua, turvallista, rakasta, kallisarvoista ja ainutlaatuista. Jotakin korvaamatonta on kadonnut lopullisesti omasta elämästä." Näin siksi, että nuo sanasi ovat niin tosia.
Arvelet, että surun kanssa oppii elämään, ja niin varmaan on. Enkä minä omalta kohdaltani tiedä, onko uusi suhdekaan jatkossa mahdoton ajatus, vaikka se juuri nyt mahdottomalta tuntuukin. Käy tulevaisuudessa miten tahansa, on joka tapauksessa selvää, että samalla kun menetän vaimoni, menetän elämästäni sen kaikkein keskeisimmän osan, jota ei mikään voi milloinkaan korvata. Itsekkäästi tulkiten onkin niin, että murehtiessani vaimoani murehdin samalla myös sitä, että oma elämäni kääntyy vaimoni kuollessa vääjäämättömään laskuun.
Toivotan sinulle oikein hyvää joulua. Vaikka itselläni ei juuri nyt riitä voimia kuusen hankkimiseen ja muihin jouluseremonioihin, ympärilläni on läheisten ihmisten tukiverkko, jonka varassa kyllä lopulta jaksan - jonkin aikaa, sillä lopulta me lähdemme täältä kaikki. Vaimostani tiedän, että hän ei jaksa enää kauaa. Sitä, kumpana vuonna hän kuolee, tänä vai ensi, en osaa ennustaa.
- Paranemisen toivostaSanaton
- Re: Paranemisen toivostaKarhutar
- Re: Paranemisen toivostaSanaton
- Re: Paranemisen toivostakevätuni
- Re: Paranemisen toivostamamma81
- Re: Paranemisen toivostaEnkelintytär
- Re: Paranemisen toivostaSanaton
- Re: Paranemisen toivostasantra