Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Paranemisen toivosta

Sinulle, Santra, joka olet poistumassa tästä elämästä, en löydä oikeita sanoja, en löytänyt niitä äitinikään elämän hiipumista katsellessani, hänen vierellään istuessani. Uskon, että oikeita sanoja ei ole olemassa. Kuoleman läheisyys tekee sanattomaksi.

Läheisen kuoleman kohtaaminen on tehnyt minusta nöyrän elämän voimien edessä. Me tulemme tänne ja me lähdemme täältä, kukin vuorollaan, kun aika on. Elämän pituutta tai sen lyhyyttä on vaikea hyväksyä. Me emme voi siihen vaikuttaa. Emme voi hallita läheisen elämää, emmekä omaa elämäämmekään. Elämä hallitsee meitä kaikkia.

Tunnen suurta tuskaa ajatellessani Sinua, joka olet luopumassa siitä kaikkein arvokkaimmasta - omasta elämästäsi. En kykene asettumaan sinun asemaasi enkä tuntemaan sinun luopumisen tuskaasi. Rukoilen sinulle voimia.

Kun minun luopumisen aikani tulee, toivon, että kykenisin näkemään ennenkaikkea sen, minkä olen saanut elämässäni elää, nähdä ja kokea, enkä kaikkea sitä, mikä minulta jää elämättä tässä maanpäällisessä elämässä.

Olisi surullista lähteä tästä elämästä voimatta kokea, että olen saanut elää tämän minun elämäni juuri sellaisena, kuin se on minulle tarkoitettu. Vaikeinta onkin ymmärtää ja hyväksyä sitä, miksi oma elämä on juuri sellainen, kuin se on, eikä enempää. Se, että elämän on saanut kokea, tekee siitä luopumisen äärettömän tuskalliseksi.

Sydämessäni rukoilen sinulle hyvää hoitoa, helpotusta kipuihisi, läheisiä ympärillesi, lempeää ja armollista aikaa sekä enkeleitä matkallesi. Elämäsi on arvokas.

Enkelintytär | 26.12.2007 klo 23:27:31