Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Osa- ja kokopoisto

No hei taas :) Minulle tehtiin siis 4 vuotta sitten osapoisto rinnasta ja kainalon evakuaatio (kaikki imusolmukkeet piti poistettaman), tänä vuonna syöpäpatti alkoi kasvamaan kainalossa ja se poistettiin ensin toukokuussa ja nyt pari viikkoa sitten tehtiin vielä kainalon re-evakuaatio, eli sitä yritettiin kaivella vielä kunnolla puhtaaksi ja sieltä löytyikin vielä esim. imusolmukkeita 5 kpl, joista siis yhdessä oli syöpää. Huhtikuussa kävin lääkärillä joka minut silloin 4 vuotta sitten oli leikannut ja joka tämän uuden patinkin totesi ja hän kertoi, ettei minun leikkaustani olisi tänä päivänä enää tehty yhtä radikaalisti kuin silloin 4 vuotta sitten, eli olisi tosiaan tehty kainalon tilanteesta vartijaimusolmuketutkimus ensin. Mielestäni oli hyvä, että silloin 4 vuotta sitten jo poistivat mahdollisimman paljon kainalosta, vaikka nyt sitten sieltä on jo leikelty tänä vuonna kahdesti, mutta ajattelen, että tilanne olisi ollut vielä huonompi, jos neljä vuotta sitten oltais oltu vielä säästeliäämpiä leikkauksessa. Mutta kehitys kulkee eteenpäin ja jo neljässä vuodessa olen todennut sekä tutkimusten, leikkausten että hoitojen hieman muuttuneen ja toivottavasti kehittyneen parempaan suuntaan :) Voi olla, että minulta vielä poistetaan rinta/rinnatkin, jos sieltä vielä todetaan jotain, mutta se jää nähtäväksi, elokuussa on tarkemmat rinnan tutkimukset...Olen kuitenkin valmis uhraamaan tälle elämälle myös molemmat rintani, tässä vaiheessa melkeinpä toivoisin, että se kokopoisto olisi tehty jo silloin 4 vuotta sitten :) Jaksamista kaikille!
Pirkko | 18.7.2006 klo 19:55:17