Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Osa- ja kokopoisto
Hei,Minulle leikkaava kirurgi painotti heti alkuun, että jokainen leikkaus suunnitellaan yksilönä olemassa olevien tietojen perusteella. Minun leikkaus suunnilma oli: osapoisto + vartiat kainolosta. Vartiat tutkittiin leikkauksen aikana ja patologi totesi puhtaiksi, jolloin muut imusolmukkeet jätettiin. Kirurgi myös kertoi tosi tarkkaan miksi näin tehdään ja kertoi myös etukäteen, että milloin saatetaan joutua uuteen leikkaukseen, jossa rinnan uusi osa- tai kokopoisto tai kainolon kaikkien imusolmukkeiden poisto. Minulle sitten kävi niin, että vaikka leikkausen aikana patologi ilmoitti että vartiat "puhtaat", niin myöhemmin yhdestä vartijasta kuitenkin löytyi alle millin löydös ja edessä uusi leikkaus (koko kainalo) viikonpäästä (ensi ma). Vaikka olin tästä mahdollisuudesta etukäteen tietoinen oli uutinen isku nurkantakaa ja suoraan päin näköä, kaikki alkaa taas alusta. "Palaa takaisin lähtöruutuun, palaa suoraan lähtöruutuun" Itkin koko seuraavan yön... Just kun alkaa toipua edellisestä, niin sitten kaikki revitään uudelleen auki.
Olen tosi tosi pahoillani kaikkien teidän puolesta, joille ei ole etukäteen perusteltu toimenpiteitä, eikä ole etukäteen kerrottu, mitä saattaa olla edessä ja missä ajassa vastauksia tullaan saamaan. Itse olen jokaisella vastaanotolla ollut niin lukossa, etten ole ymmärtänyt oikeastaan mitään järjevää kysyä, vaan kirurgi on itse paperille piirtäen kaiken selittänyt. Nyt myös ymmärrän, että olen onnekas, kun minulle sattui juuri tämä kirurgi.
Jälkitarkastus minulla oli noin 10 päivää leikkauksen jälkeen ja siellä sain tiedon uudesta leikkaus tarpeesta ja vahvistui myös se, että kyllä se syöpää on ja minkä tyyppistä syöpää. Olen ymmärtänyt, että nämä patologin leikkauksen jälkeisten tulosten saanti kestää viikosta kahteen ja se ei johdu mistään ruuhkasta labrassa vaan että tuloksia ei vain saa aikaisemmin.
Terveisiä kaikille uuteen leikkaukseen joutuneille joutuville.
MeriTuuli
- Osa- ja kokopoistohanneloore
- Re: Osa- ja kokopoistokielo43
- Re: Osa- ja kokopoistoPirkko
- Re: Osa- ja kokopoistoHempukka
- Re: Osa- ja kokopoistoamelii
- Re: Osa- ja kokopoistoMeriTuuli
- Re: Osa- ja kokopoistoJörkki
- Re: Osa- ja kokopoistosanteri
- Re: Osa- ja kokopoistosanteri