Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: mielialalääkkeet
Luin melkein kaikki kommentit. Muuten, eikö viestejä saa alekkain ketjuna, ettei jokaista tarvitsisi erikseen auki klikata? Raskasta :-(Kohdallani ei päde serotoniinin takaisinotonestäjälääkkeet eli ns. mielialalääkkeet eikä myöskään päde e-pillerit eikä muukaan hormonihoito. Ja kaksi kertaa on syöpä tullut.
Olen sairastanut duktaalisen rintasyövän vuonna 1996 ja SSRI-lääkityksen aloitin 1998 ja se menee minulla vieläkin. Tiedoksi: rinnat tuosta lähtien terveet, sikäli kuin ihmistekniikat voivat asian tietää. Hormonien käyttöä minulla ei ole ollut lainkaan.
Minäkin sain intuitiivisen ajatuksen tuolloin, että Tsernobyl ! Ajankohta sopisi just; siellä possahti 1986 ja ollen kuullut, että 10 v tavallinen "hautumisaika"! Minun käsitys omasta itsestäni on, että elämän krooninen stressi ja herkkä jännittäjäluonne syöpää tehneet eli immuniteettiani heikentäneet. Rentous ei kai ole vahva puoleni. Syöpää tullut, tuolloin rintaan ja tänä vuonna kohtuun.
En usko, että voidaan löytää jotakin tiettyä syytä, mistä se tulee. No, tietysti naisten syövissä hormonit asialla, mutta mikäs häiritsee niitä!? Monet luulevat riskitekijöitä olevan ja naistenlehdet myyvät sillä, että pistävät aina uuden ja uuden luettelon riskitekijöistä. Eivät ne pidä paikkaansa. Tuossa kohden minä kyllä olen osannut elää rennosti: en ole koskaan 'pyrkinyt välttämään syöpää'! Tupakointia en ole muutoin oppinut.
- Re: mielialalääkkeetTyrni65
- Re: mielialalääkkeetSirkku
- Re: mielialalääkkeetjasmin
- Re: mielialalääkkeetpelakuu
- Re: mielialalääkkeetSoulah
- Re: mielialalääkkeetTyrni65
- Re: mielialalääkkeetKarhutar
- Re: mielialalääkkeetNiisku34
- Re: mielialalääkkeethipura
- Re: mielialalääkkeetTiedokas