Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: mielialalääkkeet
Hei mekYksi teoria on se, että syöpä itsessään aiheuttaa masennuksen, eli kognitiivisen tason lasku tapahtuu jo ennen diagnoosia ja syöpähoitoja, mikä johtunee syöpäkasvaimen erittämistä entsyymeistä - näin väittävät jotkin yhdysvaltalaiset tutkijat.
Itse en ole koskaan syönyt mielialalääkkeitä, mutta ennen syövän löytymistä olin jo jonkin aikaa ollut hajamielinen ja kykenemätön keskittymään. Yhdistin sen siihen, että olin pienten lasten äitinä nukkunut vuosikausia huonosti, ja kun lähipiirissä oli lisäksi kuolemansairas ihminen, en nukkunut sitten senkään vertaa. Eli oli tällainen olosuhteiden kehä, mistä on vaikeaa sanoa, mikä on syy ja mikä seuraus.
Minusta tuntuu, että olen nykyisin, syöpähoitojen jälkeen, paljon pirteämpi ja energisempi kuin sitä ennen, kun olen oppinut pitämään itsestäni paremman huolen. Joten kerran näinkin päin.
T. Karhutar
- Re: mielialalääkkeetTyrni65
- Re: mielialalääkkeetSirkku
- Re: mielialalääkkeetjasmin
- Re: mielialalääkkeetpelakuu
- Re: mielialalääkkeetSoulah
- Re: mielialalääkkeetTyrni65
- Re: mielialalääkkeetKarhutar
- Re: mielialalääkkeetNiisku34
- Re: mielialalääkkeethipura