Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistä
Hei!Hienoa lukea kirjoituksesi vaimosi selviytymisestä hoidoista.
Itselläni on takana reilu ½ vuotta hoitoja takana, sytostaatteja 6x, herceptiiniä 9x ja nyt sädehoitoja 15, joista jäljellä 1.
Ja huomisen jälkeen tämä on "paketissa". Ja alkaa 5 v. lääkehoito.
Olen sitä mieltä, että kyllä tälläinen vakava sairaus,kuten syöpä koskettaa kaikkia lähipiiriä. Läheisten tuki ja kannustus on kullanarvoista matkan aikana. Onkin siis hienoa, että kirjoitit tänne.
Sairauteni aikana olen tehnyt havainnon, että mielellään syövästä ja sairastumisesta vaietaan. Ihan kuin siitä puhuminen olisi pahasta.
Perhepiirissä olemme puhuneet läpi kaikesta mahdollisesta, ja se on helpottanut mieheni ja lapsieni suhtautumista sairauteeni.
Itse olen valinnut avoimmuuden ja puhunut kaikkien kanssa sairaudestani. Moni on myös sanonut, että suurin peikko syöpää kohtaan on helpottanut, kun on nähnyt, että tätäkin sairastaessa voi elää suhteellisen normaalia elämää.
Olen se sama Nainen, kuin ennen tätä sairauttani. Ulkonäkö on vain vähän muuttunut kaljuuteni myötä. Mutta moni on sanonut, että on ollut ihanan huomata, että nauruani ja huumorintajuani se ei ole vienyt!
Tietenkin tiputusten jälkeiset sivuvaikutukset vaativat veronsa, mutta joka kerta sieltä on noustu.
Iloinen mieli ja luottavaisuus tulevaisuuteen auttavat kummasti eteenpäin.
Elämä on tässä ja nyt!
Elämässä ei takeita tunneta, joten nautitaan jokaisesta päivästä, jonka saamme terveinä olla.
Tsemppiä teille Naiset, jotka ehkä vasta aloittelette hoitoja. Projekti on pitkä, mutta siitä selviää, uskokaa ja luottakaa...Elämä kantaa !
Kaikkea hyvää teille kaikille ! :)
- Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistädontTellme
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistäSini-likka
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistäKatjuliini
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistädontTellme
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistästrawberry
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistäSophia