Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistä

Hienoa, että vaimollesi ja myös sinulle kuuluu hyvää!

Olen lueskellut näitä kirjoituksia ja miettinyt, miksi täällä ollaan kohdallasi niin kovin jyrkkiä ja halutaan sinun vaihtavan foorumia. Kyllähän tänne ovat muutkin omaiset ja läheiset kirjoitelleet ja saaneet ihan asiallisia kommentteja ja vastauksia. Miesten syövät-foorumille ovat myös naiset kirjoittaneet.

Mietin sitä, että kuka rajaa sen, minne mitäkin saa kirjoittaa? Minä voinen kirjoittaa tänne, koska olen nainen ja olen sairastanut naisten syöpiä (munasarja- ja kohdun runko-osan syöpä). Mutta minulla on myös ollut paksusuolensyöpä - kuuluisiko minun sittenkin kirjoittaa Yleistä syövästä-foorumille? Isäni kuoli syöpään, äitini ja sisareni ovat sairastaneet syövän - pitäisikö minunkin siis siirtyä Lähipiiiri-foorumille? Vai rajaanko kirjoitukseni sen mukaan, mistä syövästä kirjoitan - tosin vaikea on rajata, kun syöpä on syöpä on syöpä, en minä syöpiini liittyviä ajatuksia kaikin ajoin pysty erottamaan, mihin syöpään ne liittyvät enkä läheistenikään syöpiä osaa omistani rajata irti, kun meillä on HNPCC-geenivirhe.

Entä keskusteluketju syövän vaikutuksesta elämään - eikö se tarkemmin ottaen kuuluisi Syöpä ja elämänkatsomus-foorumille? Tai Elämä syövän jälkeen-foorumille?

Jos tarkkoja ollaan, minun ei kai pitäisi kommentoida kirjoituksiasi ja kommentteja niihin, koska en ole sairastanut rintasyöpää eikä minulla ole parisuhdetta...

Ajattelen, että me kaikki hyödymme jollain lailla toistemme kirjoituksista ja ajatuksista. Ne voivat lohduttaa, antaa toivoa ja uskoa paremmasta, realisoida meitä, antaa meille tietoa, tavallaan varoittaa meitä varautumaan asioihin, ja jos ne kovasti meissä nostattavat tunteita, ehkä se on kehoitus katsoa peiliin ja miettiä, miksi minusta tuntuu tältä, miksi tunnen näin vahvasti.

Ajattelen niin, että jos joku teksti minua kovin riipoo ja ärsyttää, jätän kommentoimatta, tai ainakaan en toivottele kirjoittajaa poistumaan foorumilta (paitsi jos hän on hävytön tai ilkeä ja silloinhan käsittääkseni Ylläpito puuttuu asiaan.

Toivotan kaikille hyvää keskikesän juhlaa ja aikaa!
Ilona | 21.6.2012 klo 20:49:04