Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistä
Arvelen ymmärtäväni tunnettasi. On kuitenkin aika haasteellista tehdä tulkintaa ihmisestä, jota ei tunne - siis minun sinusta ja sinun Tellmestä, arvioida syitä ja taustoja.Näitä palstoja ja tekstejähän voi lukea kuka tahansa - oletan, että "tirkistelijöitä" on kymmeniä ellei satoja. Keskustelupalstoille kirjoittamisessa otamme aina riskin: joku lukee, tekee tulkintaa, kommentoikin, sillä nimimerkin suojassa on turvallista kirjoittaa (niinhän minäkin teen).
Minusta on vaarallista ruveta määrittelemään, kuka voi mihinkin kirjoittaa. Määrittelyn kohtaaminen saa minut varuilleen: voinko kirjoittaa, voinko ajatella, että tästä palstasta on minun sairauteni tai läheisen sairauden kohdalla tukea. Elämän kriisitilanteessa, syöpää sairastavana tai sairaan läheisenä, tämmöisen palstan pitäisi olla vapaa foorumi, missä ei tarvitsisi miettiä, saanko, voinko, sallitaanko minun, onko minulle ja tunteilleni tilaa.
Tellme on saanut kirjoituksistaan myös positiivista palautetta. Kuka päättää, kumpi voittaa: nekö, jotka kirjoituksista eivät pidä vai ne toiset?
Emme me voi tietää, onko ihminen kirjoitustensa takana tosi. Jos Tellme sanoo, että vaimo tietää, siihen luotan, muuta en voi. Jos tekisin toisin, minun pitäisi epäillä kaikkia kirjoituksia ja sehän on loputun suo, tuhoon tuomittu.
Mitä tulee myöhällä kirjoittamiseen, niin teen itsekin. Aika ajoin olen yö- ja aamuyökukkuja. Nettini näyttää toimivan parhaiten aikaisin aamulla tai tosi myöhällä.
Jos joku kirjoitus harmittaa ja ärsyttää, mietin lähdenkö kommentoimaan. Mitä minä siitä saan, jos kommentoin? Vai jätänkö sikseen, ohitan? Jos joku kirjoittaa ilkeästi tai hävyttömästi, se on mielestäni eri asia. Kävin joitain Tellmen kirjoituksia lukemassa (en tietenkään kaikkia) enkä niistä ilkeyttä löytänyt.
Harmittelin jo koko tätä keskustelua, ylipäänsä ja myös omaa osallistumistani. Minusta meillä olisi tärkeämpääkin, antavampaa ja rakentavampaa asiaa puhuttavana ja jaettavana. Kävin joskus aikaisemmin tällä foorumilla ja samalla aikaa myös suomi24:n syöpäkeskusteluissa. Siellä valitettavasti alkoi hyvin ikävä henki vallita. Kirjoittajat lähtivät arvioimaan ja arvostelemaan toisiaan, siellä toivoteltiin toisille tervemenoa ja toisille tervetuloa jne. Jätin se foorumin, se tuntui niin ikävältä.
Huh, tulipas paasattua! Taitaa minun näkemykseni olla jo selitetty, lopetan tähän.
Hyvää ja rauhaisaa yötä kaikille toivoo yökyöpeli-Ilona
- Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistädontTellme
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistäSini-likka
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistäKatjuliini
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistädontTellme
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistästrawberry
- Re: Rintasyöpä , miehen näkövinkkelistäIlona