Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..
Hei Kevätmieli ja muut verkkotutut!Apeat on fiilikset täälläkin. Pärjään arjet paremmin, mutta juhlat ja happeningit vain oxazepamin voimalla. Aloitin pari päivää sitten ja lopetan taas ylihuomenna.
Ensin sain sen aivoperäisen sairaskohtauksen ja sitten siihen päälle rintasyövän, joka on jo luustossa; tuntuu, eikö mikään riitä. Olin ihan perustyytyväinen elämääni ja jos oli tarkoitus, että elämä näpäyttää ja opettaa nöyrtymään, eikö vähempi olisi riittänyt.
Hyvinä hetkinä pystyn kyllä ajattelemaan, että putoan jaloilleni. Erilaisia elämänkaaria ja -tarinoita on kaikenlaisia, minun on nyt sitten tällainen. Kyllä siihen varmaan hyviä hetkiäkin tulee sisältymään, sen todistaa kaikki positiiviset selviytymistarinat, joita onneksi on tosi paljon.
Tuntuu kovalta kohdata tänään ja huomenna "ikivanhoja" ystäviä, osa yli 25v:n takaa. Kuulla heidän kesämatkasuunnitelmansa, uudet työkuviot jne. Mutta toisaalta en uskalla jäädä kotiinkaan, koska minusta tuntuu, että jos minulta viedään vanhat, rakkaat ystävänikin, silloin viedään kyllä jo liikaa.
Vaikeimpia on terveiden kannustukset, koska ne tuntuvat vähättelyltä. Oikeasti vain toinen potilas voi tietää, mitä olemme kokeneet. Ajattelen usein, että on kuin minä olisin ollut 8kk jollain katastrofialueella tai taistelutantereella, katsonut kuolemaa silmästä silmään, kokenut kipua ja pelkoa. Ja sitten minun pitäisi loksahtaa entisiin kuvioihin. Vähän tietty hoivaa tarvitsena siipirikkona, mutta sekään rooli ei tunnut miellyttävältä.
Täytyy jotenkin vaan purkaa pahaa oloaan erilaisiin tekemisiin, musiikkiin tms ja yrittää uskoa kauemmin sairastaneiden juttuihin, että tulee vielä päiviä, jolloin ei koko ajan ajattele ja tiedosta tätä sairautta.
Lämpimiä ajatuksia ja sinnittelyä Hangosta Utsjoelle,
Santeri
- Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..santeri
- Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..MeriTuuli
- Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..Kehäkukka