Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..
Hyytävän kylmää vappua etelä-pohjanmaalta!!Minä kotiuduin eilen illalla sairaalasta. Operaatio tehtiin puoli kahden maissa. Siihen asti (07->) nukuin koko ajan huoneessa pienessä myttyrässä. Esilääkkeet sain 11, mutta väsy oli kova jo ennen niitä.
Olin aika maassa ja niin näköjään täällä olivat sitten olleet kaikki muutkin. Ajattelin itsesääliin vaipuneena, että minä pieni ihminen täällä ihan yksin kylmässä huoneessa, ei kukaan tiedä miten yksin olen. Terveet ihmiset miettivät, mitä laittaisivat vappunaamiaisiin päälle ja minä odottelen, millaisen vempeleen kirurgit mun sisälle leikkaa. Tunsin itseni kapineksi, jota toiset ronkkivat ilman mitään ihmisarvoa. Tähänkö ollaan tultu, kaikkine tulevaisuuden suunnitelmineen, koulutuksineen, perheen perustamisineen, tätäkö varten olen elänyt...
Tunnelma jatkui leikkurissa..paljon ihmisiä ympärillä, koneet piippasivat, kirurgit juttelivat mun korvan vieressä operaatiosta ja mun vitaalitoiminnoista. Pään yli meni isot suojalakanat ja happea en meinannut saada vaikka maski oli naamalla...Aika tuntui loputtoman pitkältä vaikka toimenpide meni hyvin ja kivut olivat siedettäviä. Ehkä se tunne, että minä en pysty vaikuttamaan siihen mitä mulle tehdään, oli kaikista pahin. Itkettikin vähän..
No, pääsin kuitenkin kotiin ja se oli päivän paras uutinen.Mieheni ja tyttäreni tulivat hakemaan.
Yö meni jotenkin, mutta olen varmasti nukkunutkin ja nyt uusi päivä on taas valoisamman tuntuinen.
Niinkuin täällä on jo puhuttukkin, nämä juhlapyhät ottavat henkisesti tosi lujille. Juuri se, että miten juhlapyhiä on ennen viettänyt ja mitä se on tällä kertaa, tekee luopumisen niin vaikeaksi. En edes halua ajatella, millainen vappu on ensivuonna. Juhannushan tässä on seuraava juhla..Silloin en muistaakseni ole saanut hoitoja juuri ennen, joten makuaistin pitäisi olla tallella ja voisi perinteisesti grillailla.
Tänään aion vähän ulos, varmaankin toppavaatteet päällä=) Siellä kummasti olo paranee ja pahaolo menee sivummalle.
Nyt naiset ollaan menossa kesää kohti, joten pidetään siitä kiinni. Ja monella meillä on tavallisuuteen poiketen piitkä "kesäloma", ei tarvitse töissä väitellä milloin lomansa voi pitää....
Kiitos lämpimistä ajatuksistanne ja paljon halauksia!!
Julia
- Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..MeriTuuli
- Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..Kehäkukka
- Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..julia