Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..
Hyvät ystävät!Elämä on, sanotaan DNA mainoksessa. Tuntuu ihan pahalta lukea toisten sairastumisesta. Varsinkin nuorten. Aikansa on vaikeeta jokaisella mutta ei samalla tavalla kiúin tisella. Olemme siinäkin suhteessa yksilöitä.
Gradus III diafnoosista on puolitoista vuotta. Viime keväänä olin varma etten enää kesää näe. Vaan tuli se kuuma kesä, tuli talvi ja kevät. Tässä sitä räpelletään yhä edelleen. Mieliala menee melkoista vuoristorataa vieläkin.
Voin tuntea teidän tuntemukset tulevaisuuden pelosta. Sairastuin parikymppisenä keuhkotautiin, mistä jäi pysyvä vamma. Parantolaan mennessä ajattelin "täältä en ainkaan omilla jaloilla pois kävele". Moni nuori kuoli parantolassa oloaikanani. Miksi en minä? Toisin kävi. Yli 40 vuotta olen täällä räpeltänyt. 7 vuotta sitten tuli perinnöllinen autoimmuunisairaus. Siihen ei ole parannuskeinoa. Sitten syöpä. Lapsuudessani vanhat ihmiset sanoivat "ei kahta ilman kolmatta ja kolmas ei jää parittomaksi". Minulle se tatkoittaa että tulee vielä joku neljäs vakava sairaus.
Se on kuulkaa tytöt sillä tavalla että moni nyt terve lähtee ennen meitä. Meille on annettu sisua ja yrittämistä toistenkin edestä. Ei heikot tätä menoa kestäisikään.
Kaikki tunteet (negatiivisetkin) kuuluu tähän sairauteen. Kannattaa iloita että on vielä siinä kunnossa että tuntee jotain. Ne tunteet pitää käydä läpi. Kannattaa kirjoittaa näille foorumeille. Tänne voi vuodattaa niin hyvät kuin pahatkin olonsa. Toiset tietää tasan tarkkaan mistä kukin kirjoittaa. Sitä varten nämä foorumit on että voimme tukea toinen toistamnme.
Vappua kaikille vaikka ilman kuohujuomaakin.
toivoo kielo
- Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..MeriTuuli
- Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..kielo43
- Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..Kehäkukka