Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hyvää vappuaattoa lataamon väelle! Ja samalla vähän ajatuksia elämästä syöpäpotilaana..

Hyvää vappua kaikille, kaikesta huolimatta.

Ihmisten suhtautuminen harmittaa täälläkin. Viime viikonloppuna vietimme tyttäreni synttäreitä ja vieraat valittivat omia vähäisiä vaivojaan, kukaan ei kysynyt edes minun vointiani. Anoppi on kaikista pahin, saa pahan mielen aikaan joka kerta kun nähdään, minun pitäisi olla positiivinen ja iloinen ja jaksaa tehdä kaikkea, kun olen kuitenkin vielä nuori (43 vuotias nuori!!!), itse hän on niin vanha, sairas, hänen on niin vaikea liikkua ja joka paikkaa kolottaa, sama ainainen valitus.

Toinen tapaus ovat ihmiset, jotka eivät sano sairaudestani mitään, vaikka varmasti tietävät (miehen veli). Pirteinä puhutaan joutavanpäiväisiä, kysellään esim. loma- tai matkasuunnitelmista, niinkuin meillä sellaisia olisi, tai rahaakaan niihin, tämän sairastamisen jäljiltä.

Voi olla että tulee sanottua pahasti seuraavalle "ihanalle" kanssaihmiselle. Kun olin leikkauksessa, sain paljon välittäviä yhteydenottoja tutuilta ja sukulaisilta, nyt kun sytot lähenee loppuaan, ei ole enää avuntarjoajia. Kun ei sairaus kauhesti näy päällepäin, luullaan sitten varmaan jo terveeksi. Huonommassa kunnossahan minä nyt olen kuin leikkauksen jälkeen.

Ehkäpä se on omakin syyni, kun en ole liiemmin valittanut vaivojani.

Mutta hyvää vappua kaikille, munkit syödään vaikka sahanpurulta maistuvatkin.

Sartsa | 30.4.2007 klo 15:51:28