Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: tamofen

Sytostaattihoitoni 3xtaxotere ja 3xCEF (+ 9 Herceptin) ovat ohi ja nyt olen syönyt kuukauden verran Tamofenia. Jännäsin myös mitä kaikkia vaihdevuosioireita siitä seuraa ja toivoin lääkäriltä neuvoja miten oireita voi vähentää. Ainoa ohje jonka oikeastaan sain, oli se että kannattaa harrastaa liikuntaa, jonka aikana hikoilee kunnolla. Pidin ohjetta vähän samana kuin tyhjää, varsinkin kun kunto on ollut alhaalla ja askel raskas. Päätin kuitenkin yrittää ja vaikka alku oli todella raskas, olen alkanut käydä päivittäin rauhallisilla puolen tunnin juoksulenkeillä. Alussa juoksin vain pieniä pätkiä, mutta nyt pystyn jo juoksemaan melkein koko matkan ja se antaa upean pystyinpäs-siihen-tunteen. Reipas kävelykin, jonka aikana tulee kunnon hiki voi ajaa saman asian, sillä kuumat aallot ovat olleet aika mietoja. Voi tietysti olla että oireet pahenevat vielä, kun olen käyttänyt hormonilääkettä vasta näin vähän aikaa, mutta uskon että pahemmin voisi olla ilman tätä hikiliikuntaa. Sen ansiosta olo on kohentunut muutenkin ja toivon että liikakilotkin alkaisivat karista vähitellen. Tsemppiä ja jaksamista meille kaikille.
tasse | 2.10.2006 klo 10:55:55