Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: tamofen

Minulle tuli Tamofenistä pahat vaihdevuosioireet, kokeilin Yliopiston apteekin valmistetta, ei auttanut. Nyt 2-vuotiskontrollissa kysyin lääkäriltä, eikö olisi mitään apua näihin aaltoihin. Hän suositteli erästä valmistetta, josta luin sittemmin netistä ettei sitä suositella rintasyöpää sairastaneille! Soitin Meilahteen ja sieltä kiellettiin ehdottomasti syömästä sitä....Ja sain reseptin epilepsia-lääkkeelle, jota tosin en ole vielä hakenut. Mietin vielä ja selvitän hinnankin ensin. Minulla ovat jalat myös jotenkin hirveän raskaat, johtuneeko se Tamofenista vai kuumasta. Jotenkin jäykkäkin olen. Minulla ei juuri yöuniin ole vaikuttanut, nukun liian vähän kyllä. Turvotusta on myös muuallakin kuin leikatun kainalon alueella.

Olin viime kesänä Turussa rintasyöpäpotilaiden kurssilla, ja siellä kyllä soijankin syönti kiellettiin.

Olin juuri Portugalissa 2 viikkoa lomalla ja alkuun meinasin kuolla näihin aaltoihin, mutta jotenkin elimistö sitten kai tottui eikä niitä ollut koko aikaa kuten loman alussa. Olen huomannut, että jos on hermostunut tms. niin aaltoja kyllä tulee herkemmin. Ja alkoholi, pienikin määrä lisää niitä.

Lymfahoitajani lohdutti kyllä, että sitten kun pääsen eroon tästä Tamofenista, on kuin uusi elämä koittaisi, toivotaan...;)
kukkamaaria | 3.7.2006 klo 18:15:02