Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: tamofen

Hei kaikki! Tässä tulee vähän intiimiä asiaa, joten heikkohermoisimmat sulkekoon silmänsä :) Tamofenia 4 vuotta käyttäneenä (olen 38 v.) voin kertoa, että käytöstä tuli kyllä kaikenlaisia oireita: vaihdevuosioireita ja kuumat aallot koettua :) Nyt rintasyövän uusiessa, lopettivat minulta tuon tamofen-lääkityksen. Miehen mielestä se oli ihan kiva, koska seksi taas kiinnostaa rouvaakin, kun tuo anti-estrogeenilääkitys lähti pois :) Ceridal intime- tuotetta (öljymäistä) tuli minunkin käytettyä kuivuneille alapään limakalvoille, se vaan on tosiasia kun antiestrogeenilääkitystä syö, että limakalvot kuivuu :) Vaikka ei silloin Tamofenia syödessäni seksiä tullutkaan harrastettua kovin usein, niin haavaumat alapäässä olivat ikävä ongelma jokatapauksessa. Hormoniasioista vielä: olen myöskin nyt yli 4 vuoden aikana kysynyt yli 10 eri lääkärin mielipidettä siitä, onko käyttämälläni hormonikierukalla (vaikuttava aine keltarauhashormoni) jotain vaikutusta rintasyöpääni ja vastaus on kaikissa 10:ssä ollut, että ei pitäisi olla vaikutusta, koska keltarauhashormoni vaikuttaa vain paikallisesti (kohdun sisäpuolella?) ja että sitä ei juurikaan ole havaittu erittyvän verenkiertoon. Olen itse edelleen skeptinen asian suhteen, mutta tyytynyt lääkärien tämänhetkiseen tietoon asiasta :) Jaksamista tähän päiväänne toivotan!
Pirkko | 2.8.2006 klo 22:58:09