Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: tamofen

Lopulta rohkenin tulla mukaan tälle palstalle. Minulta poistettiin oikea rinta ja ”tyhjennettiin” kainalo maaliskuussa 2004, olin tuolloin 42-vuotias. Rinnassa oli kaksi kasvainta, 2,5 cm ja 0,5 cm ja kainalon yhdessä imusolmukkeessa oli muutoksia. Epäily multifokaalisesta taudista ja siitä syystä päädyttiin koko rinnan poistoon. Sain sytostaatit 6 x + sädehoidot 25 x ja Tamofen-lääkitys on ollut päällänsä aika tarkalleen 2 vuotta. Aluksi tuli voimakkaita hikoilukohtauksia ja olo oli aika tuskainen. Minä hölmö luin Tamofenin sivuvaikutuksista ja kun siellä mainittiin, että saattaa aiheuttaa hiusten lähtöä, meinasi tulla masennus, mutta ihan turhaan, onneksi. Tulin siihen tulokseen, ettei lääkepakkausten tuoteselosteita kannata lukea liian tarkkaan. Hikoilu on mielestäni nyt tasaantunut. Muita vaihdevuosioireita on mielialavaihtelut, joskus on itku herkässä ja tuntuu, ettei oikein mikään onnistu. En tiedä johtuuko lääkkeestä vai joko se kuuluu normaaliin ikään, olen nyt 45. Mutta senkin ole huomannu, ettei kannata jäädä piehtaroimaan näiden vaivojen kanssa, vaan ottaa itseään niskasta kiinni. Monipuolinen liikunta ja nimenomaan ulkoliikunta on mielestäni kaikkein paras mielen puhdistaja. Tuosta soijasta sen verran, että minulle lääkäri sanoi, että pitää välttää kaikkea, missä on estrogeeniä, eli myös soijaa. Samaa mieltä olivat myös Syöpäyhdistyksessä. En ole myöskään käyttänyt estrogeeniemätinpuikkoja. Liukastevoidetta olen käyttänyt tarvittaessa.
Yöperhonen | 4.10.2006 klo 11:56:13