Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneet
Minä en mennyt sairaalaan edellisenä päivänä vaan vasta aamulla. Siksi jouduin tekemään suolen tyhjennyksen kotona eli peräruiske. Samoin jouduin pistämään vertulppaa estävän piikin itse kotona vatsaan.Aamulla sitten ravinnotta sairaalaan. Mies vei, meillä ei ole matkaa kuin alle 20km. Leikkaus kesti kuutisen tuntia ja herääminen oli jotenkin hankalaa. Kipupumppu jouduttiin laittamaan uusiksi kun valitin selkääni. Illalla pääsin osastolle. Seuraavana päivänä pystyyn kolmen hoitajan avustamana. Hb oli laskenut alle sadan. Tarvitsin apua wc käyntiin ja suihkuun pari päivää sitten aloin liikkua itse. Lääkäri kertoi seuraavana päivä kierrolla uutiset ja kertasi ne vielä myöhemmin omassa huoneessaan parin päivän päästä
Tiistaina leikattiin ja seuraavana maanantaina kotiin. Olisin päässyt jo pe mutta sain luvan olla viikonlopun kun olin niin väsynyt. Kipupumppu oli melko kovalla ja olo helpottui loppuviikosta kun käskin laskea sitä. Hoito oli mitä parhainta ja hoitajat ystävällisiä.
Kotona liikuin ulkona omassa pihassa ja pihatiellä. tikit kävin poistattamassa terv.keskuksessa. Siellä hoitaja ehdotti haavanhoitoohjelmaa, koska haava ulottui navan yläpuolelle ja kiersi navan. Mies vei parin päivän välein hoitajan luokse. Tuli erittäin siisti arpi. Huomattavasti parempi kuin tyttäreni sektioarpi. Kiitos hoidon.
sairauslomaa oli aluksi muistaakseni 3viikkoa, mutta lisättiin heti hoitojen alettua puoleen vuoteen.
Sitten alkoi sythoidoissa kulkeminen 3 viikon välein. Nyt tulee huhtikuussa 2 vuotta leikkauksesta. Käyn töissä ja jatkan elämääni. Tarkastuksien kera.
Kaikkea hyvää sinulle.
- Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneetkatjushkainen
- Re: Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneetkatjushkainen
- Re: Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneetÄkäinen Pikku Myy
- Re: Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneetmeikku