Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneet
Minulla ei ollut läheisiä mukana, kävivät kyllä katsomassa. Huonetoverina oli onneksi aivan ihana 73-vuotias nainen jonka kanssa ei aika käynyt pitkäksi. :)Itse menin päivää aikasemmin, piti olla 10:45 paikalla labrassa jossa ottivat verikokeen veriryhmän määrittelyä varten (tarkistus). Sen jälkeen hilpasin naistentautien osastolle 4B ja siellä menin ensimmäisenä yhden hoitajan juttusille ja juteltiin leikkauksesta. Sen jälkeen etsittiin vuodepaikka minulle, sitten jäinkin odotteleen huoneeseen anestesialääkärin juttusille menoa ja leikkaavan lääkärin käyntiä. Tämä kaikki tais olla ohitse joskus iltapäivällä ja sitten ei mitään enää ollutkaan, kävin kanttiinissa kahvilla ja istuskelin siellä jonkin aikaa ennenkuin palasin osastolle. Joskus illalla vasta vaihdoin sairaalavaatteet päälle.
Itse olin sairaalassa 10.3-15.3. Olo oli heräämöstä lähtien tosi hyvä ja yöt sain nukuttua tosi hyvin. Kipupumppu oli kiinni ke-la asti ja se on kyllä erittäin hyvä kivunlievittäjä. Eikä kyllä ole tähänkää mennessä kipuja ollut, tottakai pientä kiristämistä haavoissa ja nipsasuja siellä ja täällä kun tuolla sisälläkin on niitä tikkejä.
Sairaslomaa on tällä hetkellä toistaiseksi, juuri sen takia jos tulee noita hoitoja, sinä aikana ei ole työkykyinen.
Minulle kävi seuraavan päivän aamuna leikkaava lääkäri kertomassa miten leikkaus meni ja alustavan tuomion ja että näytteitä otettiin aika paljon ja ne menee sitten patologille ja sieltä tulee se viimeinen diagnoosi asiasta.
Itse en tiedä millainen kipu on sektiohaavassa, mutta kipulääkkeillä kyllä kivut pysyy kurissa. Itselleni lääkäri kirjoitti Burana 800 sekä Panadol 1 g yhdessä otettavaksi ja on ollut tehokas. Ja se tietty että ei jää paikoilleen sängyn pohjalle edesauttaa paljon tuota toipumista. Itse kotiuduin su 15.3 ja ma-ke olin kotona ja lepäilin ja tottakai kävelin ja istuskelin, torstaina lähdin sitten jo ulos kävelemään ja nyt olen joka päivä kävellyt yhden lenkin rauhallisesti.
Tsemppiä sinulle leikkaukseen, kuukausi tuntuu pitkältä ajalta odottaa mutta yllättävän nopeasti se menee. Äläkä mieti etukäteen turhia, sillä se ei hyödytä mitään, tulee vain ikävä olo itselle. Minä en jotenkin osannut jännittää laisinkaan tuota leikkausta...sillon leikkauspäivänä veivät kymmeneltä aamulla minut heräämöön jossa laitettiin puudutuspiikki selkään ja sitten se kipupumpun kanyyli sinne, ei sattunut laisinkaan (pystyy makaamaan ihan selällään), jokainen henkilökunnasta kävi esittäytymässä siinä naaman edessä ja sitten päälleni laitettiin lämpimät pyyhkeet ja olo oli oikeasti kuin lintukodossa, lämmin ja rauhallinen olo...sitten menikin taju :D
- Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneetkatjushkainen
- Re: Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneetkatjushkainen
- Re: Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneetÄkäinen Pikku Myy
- Re: Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneetnina65