Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneet

Hei!

En tiedä varmaksi kuinka korkealle voi nousta ilman että on syöpää, mutta senhän varmaan tiedät että endometrioosi voi nostaa tuota lukemaa. Ja joka tapauksessa se on epävarma mittari eli ei yksin kerro että on syöpä, koska myös tulehdukset voivat arvoa nostaa.
Ainakin tuolla laboratoriokeskuksen sivuilla näkyi tieto että kohonneita lukemia (100-200) voi esiintyä juuri näissä tapauksissa, tässä linkki ko sivuun

http://www.laboratorio.fi/lake/laboratoriotutkimukset/nayta.tmpl?sivu_id=34;id=87;talleta_url=1

Toivottavasti joku sellainen jolla on ollut kohonneet arvot, mutta ei syöpää vastaisi, toisaalta ne henkilöt eivät välttämättä vieraile näillä sivuilla ainakaan enää kun akuutti tilanne on ohi.

Iästä kyselit, olen nyt 54, sairastuessani 43 eli jonkun verran sinua vanhempi, itsellenikin sanottiin silloin että olen nuori tähän tautiin sairastunut. Toki olen tuolla hoidoissa nähnyt monia nuorempia naisiakin, mutta enemmän ovat edelleen minua vanhempia.
toiveikas | 10.3.2009 klo 23:36:11