Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Zebra ilmoittautuu mukaan

Kaikkihan me tunnemme eri tavoin. Tärkeää lienee kuitenkin se, että ei kiellä tapahtunutta. Itse olin poissa tolaltani, kun diagnoosi selvisi. Kuitenkin mietin, että jatkanko töitä hoitoihin saakka. Ystävä sanoi, että älä. Ensinnäkin teen eläkkeellä keikkaa ja työsopimus oli pitkälle kirjoitettu. Olemme erillaisia, en minä jälkikäteen ajatelleen olisi ollut työkykyinen. Hain sairasloman ja kävin myös psyk sh vastaanotolla. Joulun valmistelimme miehen kanssa yhdessä. Lapsilla jo omat perheet. Tukihenkilöä en ole hakenut. Minulla on kaksi entistä työtoveria, jotka ovat sairastaneet saman taudin. Toinen vielä hoidoissa. Kannattelemme toisiamme. Pääsit nopeasti leikkaukseen, toiminnan senkin ympärillä tuo paljon ajateltavaa. Minulla sytostaateilla aloitettiin ja jatketaan leikkaukseen saakka. Ainakaan tämä ensimäinen hoitokerta ei aiheuttanut pahoja oireita, tässäkin olemme ihmiset erillaisia. Olet saanut heti hyvää, fakta tietoa kirurgilta, se helpottaa. Itseäni auttoi, kun pääsin ensi kertaa onkologin vastaanotolle, kolmea päivää ennen hoitoja. Kirurgia en ole tavannut. Jokatapauksessa hoitojen alku helpotti . Minua myös auttaa kaksi sydänystävää, toinen hoitoalan ihminen, joka tekee työtä juuri syöpäläisten kanssa. Ei puutu hoitoihin tai arvioi niitä, mutta tukee ja antaa vinkkejä eri juttuihin ja uskaltaa käyttää mustaa huumoria. Toinen on sydänystävä 45 v ajalta. Pidä nyt sairaslomaa ainakin alussa ja katso miten jaksat sytostaattien aikana ja pysvätkö veriarvot hyvinä. Viimeisenä viikkona ennen uutta hoitoa, aioin itsekkin mennä 5 päiväksi kylpylälomalle, joka oli varattu aikaa sitten ennen tietoa sairaudesta. Maaliskuun aurinkomatkani olen perunut, siirsin sen syksyyn. Syöpäni on duktaalinen, gradus 3, levinnyt kainaloon ja solisluun imusolmukkeeseen.
miksi minä | 12.1.2014 klo 10:09:14