Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Zebra ilmoittautuu mukaan
Hei Zebra!
Minä olen myös "ihmetellyt" itseäni.
Ennen sairastumista ajattelin, että se olisi pahin juttu, joka minulle voisi tapahtua.
En ole kertaakaan oikeasti itkenyt kuultuani sairastavani rintasyöpää.
Ääni saattoi särkyä kuultuani diagnoosin ja keskusteltuani syöpäkirurgin kanssa. Tämän jälkeen olen puhunut syövästäni, kuin mistä tahansa tavallisesta jutusta.
Olen kyllä vähän jännittänyt hoitoja ym.vaikka en ole niistä paljon puhunut paitsi "itseni" kanssa, minun pitää tehdä asiat aina selväksi itselleni.
Minulla on ollut tärkeä tuki ystävästä, joka itse on sairastanut rintasyövän muutama vuosi sitten. Hänen puoleensa olen kääntynyt, jos olen jotain asiaa jännittänyt tai ollut jostain asiasta epätietoinen.
Jonkinlaista "sisäistä paniikkia" tämä kyllä aiheutti, koska laihduin muutaman kilon, kilot ovat tulleet nyt takaisin lisän kanssa.
OLen tiennyt olevani realistinen tyyppi, mutta kyynelehdin helposti jotain herkkää kuunnellessa tai nähdessä.
Elämän asenne on kuitenkin positiivinen ja huononkin asian takana yritän nähdä valon pilkottavan ja huolia en ole mennyt puolitiehen vastaan. Tällä on potkittu eteenpäin ja tähän asti kaikki tässä "syöpäprojektissa" on mennyt paremmin ja helpommin, kuin "sisimmässäni" kuvittelin.
Rinnanpoisto takana, sytot melkein takana, rinnankorjausleikkauksia suunnitellaan, kevättä kohti mennään!
Ehkä sinun kannattaa jäädä sytostaattien ajaksi kuitenkin vapaalle töistä. Nauti "vapaudesta" hoitojen ajan ja tee jotain mukavaa mistä tykkäät, vointisi mukaan. Näin saat voimavaroja kestääksesi hyvin mahdolliset hoidon tuomat haittavaikutukset.
Oikea asenne elämään ja vastoinkäymisiin helpottaa kulkemista..näin se on.
Terv. Manti
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaantissitön
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanmiksi minä
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanmanti
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanTulevaisuus?
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanLiila-Roosa
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanSyksy2013
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanHelena_52