Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Zebra ilmoittautuu mukaan
Moi Zebra!Itse sain diagnoosin joulukuun alussa ja nyt torstaina leikattiin.
Minulle tehtiin myös osapoisto ja kainalotyhjennys, kun yhdestä, ilmeisesti vartijasta, löytyi pieni etiäinen. Itse kasvain oli ennen leikkausta mitattu n. 4 cm ja ilmeisesti oli sen kokoisena pysynyt, kun osapoisto oli riittävä...ainakin tässä vaiheessa.
Jälkitarkastus on tammikuun lopussa, niin sittenhän tuon kuulee, mitä sieltä löytyy. Kirurgi sanoi, että nuoren iän (täytin joulun alla 45) ja kasvaimen koon huomioonottaen voin varautua jo valmiiksi, että maksimi hoitosatsit tulee.
Olen suhtautunut tähän hommaan aikalailla samalla tavalla kuin sinä, eli en oikein mitenkään. Kroppa meni kyllä stressitilaan ja jouduin syömään ekat kolmisen viikkoa lihasrelaksanttia, mutta pää on pysynyt kokoajan ihan "normitilassa".
Heti diagnoosin jälkeen kerroin ensin läheisille, sitten työkavereille ja sen jälkeen kaikille facebook sivullani, tämä helpotti suuresti, kun ei tarvinnut salailla asiaa.
Kävin leikkaukseen saakka normaalisti töissä, olen nukkunut yöni kuin tukki, enkä myöskään ole tuntenut pelkoa, surua tai vihaa.
Ystävät ja tutut sanovat teräsnaiseksi, kun olen niin vahva...itse en pidä itseäni mitenkään erityisen vahvana, en vaan osaa tähän muutenkaan suhtautua.
Jokainen käsittelee asioita eri tavalla, tämä on meidän tapamme :)
Eli näillä mennään, pidetään lippu korkealla myös hoitojen läpi!
-Christin :)
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaantissitön
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanChris68
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanmiksi minä
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanTulevaisuus?
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanLiila-Roosa
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanSyksy2013
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanHelena_52