Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Loop konisaatio
Hei!En ihan suoraa suomennosta löytäny, mut googlettamalla löytyi tällainen:
Carcinoma in situ
Pintasolukon alkava oireeton syöpä (pintasyöpä), joka on rajoittunut lähtökohtaansa eikä vielä tunkeutunut alla olevaan kudokseen. Carcinoma in situ -muutoksia tavataan mm. ihossa ja kohdunkaulassa.
Mulla oli syksyllä papaluokka IV ja myöskin tehtiin kolposkopia ja otettiin koepaloja. Vaikea esiaste siis oli, mutta ei syöpä. Hoidettiin loop-hoidolla, joka riitti, ei siis ollu onneks edenny syvemmälle. Eka kontrolli papalla ja kolposkopialla huhti-toukokuussa, joten vähä alkaa jo jännittää. Mulla kontrollit puolivuosittain viiden vuoden ajan. Ilmeisesti on paikkakohtaiset, kun sulla 4kk:n päästä? Vai liekkö yksilölliset, en tiedä.
Tulehan sitten kertomaan, että mitä lääkäri sanoi tuloksesta. Minä sain lääkäriltä kirjeen jossa maininta vaikeasta solumuutoksesta, joka hoidettu. Ei siis ollu kirjottanu mitään latinaksi...enkä osannu sen enempää kyselläkään. Oli vaan helpotus, kun ei syöpää ollu.
- Loop konisaatiocelia
- Re: Loop konisaatiopelkokerroin10
- Re: Loop konisaatioClarol
- Re: Loop konisaatiocelia
- Re: Loop konisaatioarjak
- Re: Loop konisaatioSeepia
- Re: Loop konisaatiostarhawk