Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Loop konisaatio

Sain myös tänään tiedon oman loop-hoitoni tuloksista. Minulla on siis takana (papaluokan 3 johdosta) kolkoskopia, josta tuloksena cin2, ja nyt loop.

Mitään diagnoosia en saanut, vain maininta cin1- ja cin2-tason muutoksista. Onneks muutokset eivät olleet tuota cin3-luokkaa, se on hyvä asia! Seuraava kohta mietitytti: "Marginaali jää epäselväksi. Puolen vuoden kuluttua PAPA, kolkoskopia ja biopsiat. Tarvittaessa jatkoon uusi loop-toimenpide."

Jos ymmärsin oikein, ei ole täyttä varmuutta siitä, onko muutosalue saatu kokonaan pois? Miksi tuo seuraava aika on vasta puolen vuoden päästä, jos kaikkea ei ole saatu pois? Eikö se ole pitkä aika?

Miten monta loop-hoitoja voidaan ylipäätään tehdä? Mikä on seuraava hoitomuoto kahden loopin jälkeen, jos muutokset uusiintuvat? Ja käsittääkseni useat toimenpiteet vaikuttavat jotenkin raskauteen, mutta miten itse hedelmöittymiseen? Voiko tulla ongelmia raskautumisen kanssa?

Tuntuu, että olen saanut kauhean vähän tietoa poliklinikalta. Olen vasta 26 ja haluan lapsia tulevaisuudessa. Sen takia kaikki tämä hämmentää ja huolestuttaa..
starhawk | 25.3.2009 klo 18:58:51