Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: MUNASARJASYÖPÄ

Hei !

Olin 41 v, kun munasarjasyöpäni löydettiin. Kertaheitolla meni elämäni uusiksi. Tai en oikein ensin kunnolla ymmärtänyt tautini vakavuutta, uskoin vain 'suorittavani' tämänkin; otan reippaasti ja sisulla suunnitellut hoidot (6kpl) ja sitten palaan töihin.

Mutta kohdallani ei käynytkään, kuten suunnittelin. Lähtötilanne oli toki eri kuin sinulla, annimaria70, sillä yksi etäpesäke löytyi jo leikkauksessa. Mietin tässä, onkohan kohtuutonta sinua nyt pelästyttää tai masentaa, sillä minä en ole vieläkään päässyt eroon taudista. Käyn edellleen hoidoissa (jo neljättä vuotta) ja töihin paluu on jäänyt kaukaiseksi haaveeksi.

Ymmärrän kyllä ainakin jotain tuntemuksiasi, minulla myös mies ja tytär (tuolloin 7v.) ja huoli tulevaisuudesta - kuinka he pärjäävät jos minulle käy huonosti. Välillä jaksan elellä ihan tavan arkea iloineen ja suruineen, mutta joskus käyn tosi matalalentoa; varsinkin hoitojen jälkeen mieli on musta ja epätoivoinen. Onneksi niistäkin oloista selviää.

Toivon sinulle kuitenkin sitä 'helpompaa' selviytymistä tästä taudista, onneksi hoidot tehoavat eikä syöpäsi ollut levinnyt. Nyt vain kun jaksat nämä rankat hoidot, niin eiköhän se valo pilkahda siellä tunnelin päässä. Aina on toivoa.
amh | 18.8.2007 klo 10:20:26