Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Nyt on leikkaus ohi

Heippa kaikille. Nyt on osaltani yksi etappi saavutettu ja leikkaus ohi, huomenna tulee viikko leikkauksesta. Sairaalassa olin kolme yötä. Koko rinnan poisto ja kainalon tyhjäys tuli, kun leikkausta edeltävänä päivänä löytyi ultrassa myös kainalosta syöpää. Se tuli minulle vähän järkytyksenä, kun aikaisemmassa ultrassa ei kainalosta ollut löytynyt mitään. Itse leikkaus meni hyvin - luulisin - kas kummaa, kun muistikuvia ei ole :D Dreenin kanssa vielä kuljen, mutta huomennahan se sitten lähtee, kun tulee 7 vrk täyteen. Saa nähdä onko edessä vielä punktiolla käyntejä, mutta sepä selviää sitten aikanaan.

Olo alkaa olla jo aika hyvä ja ohjeiden mukaan olen pystynyt jumppaamaan kättäkin tunnollisesti. Varmaan vielä helpottuu jumppaaminen kunhan dreenistä pääsen. Nukkumisen kanssa on vähän niin ja näin, kun aamuyöstä alkaa ajatukset harhailemaan ja mielikuvitus lähtee lentoon. Todella ahdistavia oloja ovat nuo heräämiset. Mutta varmaan se on tuttua huttua monelle teillekin ja kuuluu asiaan.

Nyt sitten vaan hiljalleen toivutaan ja odotellaan patologin lausuntoa ja kutsua syöpälääkärille. Parin viikon päästä olisi aika sairaanhoitajalle. Osaako muuten joku sanoa mitähän siellä tapahtuu? Minulta nimittäin kysyttiin että haluanko ajan...en osannut kieltäytyäkään, mutta koska omalla kohdallani on sairaalaan pitkä matka, mietin nyt että onko tuo hoitajalla käynti miten tärkeä? Nuita reissuja kun on varmasti vielä edessä erinäinen määrä, niin mielellään säästelisi voimiaan matkustelun suhteen.

Kyllä tämä vertaistuki vaan on mainio asia! Heti kotiin päästyäni oli kiire tulla lueskelemaan juttujanne ja etsimään tietoa ja kokemuksia joka sopii tämän hetken omaan tilanteeseeni. Ja tietysti kurkkimaan mitä kuuluu heille, joiden kanssa ollaan suunnilleen samalla etapilla. Sillä vaikka ystävät ja sukulaiset ovat muistaneet, niin tätä kokemusta he eivät pysty silti täysin jakamaan ja ymmärtämään, kuten te kanssasisaret.

Kaikille teille voimia ja aurinkoisia talvipäiviä toivotellen, Della

Della | 23.1.2014 klo 14:52:15