Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kaksi viikkoa vanha tieto syövästä.
Heippa!yhteis
päteviä "ohjeita " ei varmasti ole siitä,miten paljon haluaa sairastumisestaan kertoa.
Sairastuin reilu vuosi sitten ,alussa olin halvaantunut pelosta ja asiasta puhuin vain läheisilleni ja hyville ystäville..työn takia oli myös infomoitava mahdollisesta tulevasta sairauslomasta..mutta alussahan ei vielä tiedä mm.mitä hoitoja tulee.
sitten kun asia todentui minulle aloin puhumaan siitä avoimemmin..omassa kriisissäni oli kova tarve puhua..Sillä kovasti yksin sisimmässään on kuitenkin.Eritoten toisten sairastuneiden kanssa oli helpottavaa puhua.
no ,meidän kylällä varmasti kaikki tietävät asiasta,vaikeaahan sitä on salata kun huivien ja peruukkejen ja välillä kaljunakin olen liikuskellut.
minua ei haittaa se mitä ihmiset ajattekevat,aikansa kutakin..olen saanut uusia hyviä ihmiskontakteja ,joitakin vanhoja ystäviä on jäänyt.
ehkä kaikkein kurjemmalta on tunutnut se,että joku läheinen on ollut kovasti keinoton kysymään ,esim miten jaksan..siis onhan tämä ihan tavallinen tauti,syöpä..onhan sekin outoa ,että jotkut eivät ota mitään kontaktia vaikka tietävät..on sitten aika outoa kun kohdataan
vaikka sukujuhlissa!
Voihan olla myös ,että minuun on sijoitettu "rintasyöpä",niin että sitten ikäänkuin itse voisi selvitä sairastumatta?Tai kuolemanpelko?
Mutta kaikenkaikkiaan olen kokenut hyvänä sen ,että olen ollut avoin ,asiasta voi kysyä ja voin kertoa.varmasti moni on alkanut myös omia rintojaan syynäämään?
siis ,halu kertoa on minulla vaihdellut sairastamisen eri vaiheissa..
kultsikki
- Re: Kaksi viikkoa vanha tieto syövästä.niin pieni
- Re: Kaksi viikkoa vanha tieto syövästä.kultsikki