Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kaksi viikkoa vanha tieto syövästä.

Tuo uutinen on aina yllätys ja erittäin ikävä sellainen.

Itse kuulin sairastuneeni kolme vuotta sitten juuri joulun alla.
Olin silloin 41-vuotias.

Karmeaa oli, kun apua ei pyhien aikaan ollut missään saatavilla. Joulun jälkeen sain syöpäyhdistyksen kautta puhelintukihenkilön, joka auttoi minua kovasti. Vaikka oli läheisiäkin tukemassa, niin koin, että sellainen joka on itse kokenut saman, on parempi auttamaan ja hänen kanssaan on helpompi puhua.

Kuten tukihenkilönikin aikanaan sanoi, pahinta on leikkauksen odottelu, sen jälkeen alkaa helpottaa kun syöpä on leikattu pois.
Ja juuri niin kävi.

Sain kyllä kaikki hoidot ja vuosi siinä meni, mutta kävin työssä koko ajan, hoidot menivät minulla hyvin. Sytojen jälkeen oli pari huonoa päivää, sitten ihan normaalia elämää. Kyllä sen jaksaa kun pitää mielessä, että vuosi on ihmisen elämässä lyhyt aika.

Kolmivuotistarkastus on minulla juuri edessä - ainakin tähän asti kaikki ok ja syöpä voitettu. Pieni jännityshän aina on päällä, mutta kyllä ihan normaalia lapsieprheen elämää elelen.

Saamani Femarit aiheuttavat vähän lihassärkyjä ja päänsärkyä, mutta niiden kanssa oppii elämään.

Odota vain luottamuksella uutta vuotta, pääset hoitoon ja asiat etenee. Jos tuntuu oikein hankalalta, suosittelen tukihenkilön hankkimista.

Halauksia ja voimia.

mariaana | 28.12.2010 klo 14:41:27