Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä 32-vuotiaana, leikkaus edessä.

Nyt on vähän enemmän tietoa. Onkologi toisti pariin otteeseen että "eihän sinun pitäisi olla siinä". Olen taas liian nuori. Minulla ei pitäisi olla tätä syöpää. Kuulostaako tutulta? Hoitorupeama tarkentui: Sytoja x 6 ja sen jälkeen hormonihoito. Ei muuta. Mutta lapsentekokiellon sain seitsemäksi vuodeksi. Kuulemma myös minun suojaamisekseni. :´( Oli lääkäri kuulemma miettinyt jopa munasarjojen sädettämistä, mutta päätynyt hormonihoitoon. Olen 43 sen 7 vuoden jälkeen.... Eli se siitä sitten. Kova pala purtavaksi.

Syöpäni on sitten hormonipositiivinen 30% ja 30%. Mutta lisäksi solujen uusiutumisvauhti on 30%, kun perus rintasyöpäpotilaalla yleensä noin 16%. Huono juttu. Uusiutuu siis herkemmin. Her2-onkogeeni sentään puuttui.

No mutta. Taxotere alkaa ensi viikolla keskiviikkona. Tasan 4 viikkoa viimeisestä leikkauksesta. Onneksi lääkäri ajatteli, että on mukavampi voida paremmin jouluna. Seuraavan tömäyksen saankin sitten välipäivinä. Uusi vuosi lienee sillä sitten selvä. Mutta joulu meillä tärkeämpi onkin.

Kävin myös apteekissa. Tämän rumban aikana olen joutunut hankkimaan kymmentä eri lääkettä. Ikinä en ole ennen tällaista määrää lääkkeitä itseeni työntänyt. Toki en koko ajan syö niitä kaikkia. Mutta ompahan totuttelemista.

Päivät olen nyt kotona. Tänään ajoin ensimmäistä kertaa autoa leikkausten jälkeen. Olinkin ottanut vain yhtä kipulääkettä. Oli vapauttava tunne!!!! Meiltä on lähimpään keskustaan näet 7 km, eikä joukkoliikennettä ole. Vielä kun pääsee tuosta kolmen kilon nostorajoituksesta. Onneksi mielialaa on ollut ylläpitämässä 10kk:n ikäinen mäyräkoira, jonka kanssa päivittäin on ollut mukava lähteä ulos ja lenkille. :)

Tulipahan romaani. :D

Kerrohan omista kuulumisistasi, kun jaksat ja ehdit.

Auringonkukka 2
Auringonkukka 2 | 30.11.2010 klo 22:32:26