Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyöpä 32-vuotiaana, leikkaus edessä.
Hei Kiroileva Siili ja Auringonkukka!Luettuani Siilin kirjoituksen tuosta diagnoosin jälkeisestä paniikista, tuli mieleen omat panikoinnit, joista aikaa on jo kulunut 6,5 vuotta. Muistan, kuinka kävelin kevätauringossa ja minua huimasi. No, se on levinnyt päähän! Mutta sitten huomasin, että aurinkolasini vääristivät näkymää jotenkin. Ja taas, illalla oli heikko olo; no menoa se on ja leikkaus on vasta viikon päästä! Syynä heikkoon olooni oli syömättömyys, hädissäni unohdin kerrankin syödä. Nämä tuntumukset ovat ihan ymmärrettäviä, tuntuu, että jokainen nipistys on sitä itseään.
Olen teitä paljon vanhempi, täytin syöpävuonna 50, olin jopa sädehoidossa 50-vuotispäivänäni. Mutta syöpäni oli isokokoinen ja aggressivinen. Siksi syön vieläkin sitä liitännäislääkitystä.
Jonkinlainen musta huumori auttoi minua kun pääsin alkusäikähdyksestä.
Kun leikkaus on ohi ja hoidot alkavat, helpottaa paljon. Silloin vain keskittyy hoidoissa käymiseen ja epätoivo hälvenee. Tulihan niitä takapakkeja toki, mutta minulle tuo alkuvaihe oli vaikeinta. Oikeastaan kaikkein vaikeinta oli se, kun odotin pääsyä ultraan, joka olisi varmentanut kasvaimen laadun. Viikonlopun itkin yksin kotona ja soitin jopa johonkin auttavaan puhelimeen. Sukulaisille en uskaltanut, kun en halunnut kuulla heidän äänestään sitä pelkoa, joka oli minunkin sisälläni mustana möykkynä.
Onneksi minulla ei ollut tietsikkaa kotona kun sairastuin. Se vähä, mitä töissä uskalsin kurkistaa syöpäasioita, sai minut tolaltani.
Mitään kirjaakaan en uskaltanut lukea. Mutta tämäkin on yksilöllistä.
En voi muuta kuin toivottaa sitä kuuluisaa tsemppiä :) teille, rakkaat kanssasisaret! Täällä olemme me konkaritkin edelleen välillä, vastaamassa vaikka jos teille tulee kysyttävää.
- Rintasyöpä 32-vuotiaana, leikkaus edessä. Kiroileva siili
- Re: Rintasyöpä 32-vuotiaana, leikkaus edessä. Kiroileva siili
- Re: Rintasyöpä 32-vuotiaana, leikkaus edessä. Auringonkukka 2
- Re: Rintasyöpä 32-vuotiaana, leikkaus edessä. kukkamaaria
- Re: Rintasyöpä 32-vuotiaana, leikkaus edessä. Tulevaisuus?